با حضور دکتر مونسان؛

حامی کارت صنعت در جزیره کیش رو نمایی شد

حامی کارت صنعت با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش رو نمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که عصر چهارشنبه 18 مرداد در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران ارشد جزیره و جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران کیش حضور داشتند.

در این مراسم علی اصغر مونسان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صنعتگران فعال در جزیره کیش، فعالیت درعرصه صنعت را خدمتی بزرگ توصیف کرد و افزود: توسعه صنعت، اشتغال و تولید تاکید مقام معظم رهبری و از ضرورت های رونق اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش باید موجبات رشد، تولید و اشتغال در کیش بیشتر شود، اظهار داشت: با ایجاد حامی کارت صنعت می توان صنعتگران را به مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه و سایر دستگاه های اجرایی مستقر در کیش شناسایی و معرفی کرد. تا با ایجاد بستر مناسب بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات متناسب با نیازهای صنعتگران را ارائه کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: در این راستا ابلاغیه ای به تمام دستگاه های اجرایی و مدیران سازمان صادر شده تا صنعتگران بتوانند در سریعترین زمان با مدیر مربوطه ارتباط گیرند.

دکتر مونسان ضمن اشاره به مزیت هایی که قانون برای مناطق آزاد مهیا کرده است عنوان کرد: این جزیره بستری خوب و محلی مناسب برای فعالیت صنعتگران است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد 90 درصد رضایتمندی از سوی صنعتگران کیش باشیم که این خود موجب تولید در سطح بالا می شود.

وی با بیان اینکه فرمانده اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقای صنعت جزیره کیش ماموریتی به این منطقه آزاد ابلاغ کرده است گفت: جزیره کیش صاحب صنایع خوبی است و ظرفیت های خوبی هم برای فعالیت صنایع غیر آلاینده و دانش بنیان دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اینکه صنعت در جزیره رو به رشد است، گفت: جزیره کیش می تواند قطب صنایع های تک، دانش بنیان و محل صادرات باشد و امیدوارم بتوانیم تامین کننده نیازهای داخلی و خارجی از جزیره کیش باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین ماموریت های جزیره کیش بحث انتقال فن آوری است که تلاش می کنیم در این زمینه هم ارتقا و توسعه داشته و به شرکت های دانش بنیان مستقر در جزیره کیش یاری برسانیم. در این خصوص در حال مهیا کردن زیر ساخت های مناسب هستیم  تا بتوانیم درمقایسه با دیگر شهرهای کشور تسهیلات بیشتری را در اختیار شرکت ها قرار دهیم.

همچنین در این مراسم دکتر جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن تقدیر از صنعتگران جزیره کیش در خصوص حامی کارت صنعت گفت: این کارت برای صنایع منتخب کیش صادر شده است. علی رغم اینکه ما سعی کردیم همواره از صنعت و صنعتگر حمایت کنیم، با تدبیر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، به وسیله این کارت صنعتگران را به بخش های مختلفی از جمله ادارات و دستگاه های اجرایی و شرکت های تابعه سازمان معرفی می کنیم تا در کوتاه ترین زمان تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد و برای دریافت این تسهیلات درگیر بروکراسی های اداری نشوند. در این شرایط اقتصادی، صنایع به اندازه کافی درگیر تولید مواد اولیه و سرمایه در گردش هستند لذا تلاش می کنیم در بخش های دیگر شرایط برایشان مهیا شود.

وی با اشاره به این که کارت صنعتگران بر افزایش تولید تمرکز می کند افزود: بر اساس میزان شاخص هایی که در این راستا تعریف شده  از جمله میزان تکنولوژی ، اشتغال زایی و صنایعی که انتقال تکنولوژی همراه داشته اند ، میزان صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور امتیاز دهی می شود .

جیرفتی در ادامه گفت: دربین صنایع موضوعات دانش بنیان امتیاز بالاتری کسب کردند  و در نهایت رنکینگ بندی بین 400 صنعت کیش براساس همین شاخص ها انجام شد.

وی در خصوص اطلاعات این کارت ها گفت: بر روی این کارت ها چیپست هایی طراحی شده که درآن کلیه مشخصات صاحب صنایع تا مجوز، پروانه ، سطح خدماتی آنها و سایر اطلاعات مربوطه در آن وجود دارد و در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.

جیرفتی در خصوص خدماتی که با این کارت به صنعتگران ارائه می شود افزود: در کوتاه ترین زمان تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می گیرد و امکان دیدار با مدیران ارشد مربوطه به راحتی میسر می شود. همچنین حداکثر مساعدت های قانونی در صدور مجوز ها، پروانه بهره برداری و جواز تاسیس به صنعتگران صاحب این کارت تعلق می گیرد.

وی افزود:  دارندگان این کارت می توانند از تسهیلاتی در حوزه های شهر سازی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک کیش، شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز بهره مند شوند.

همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست  با بیان اینکه مناطق آزاد باید سکوی صادرات باشند نه واردات و قاچاق کالا، گزارشی از عملکرد حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در طول 4 سال گذشته ارائه داد.

وی در این گزارش مطالبی در خصوص تغییر رویکرد منطقه آزاد کیش از واردات به صادرات کالا، حمایت از صنتعتگران نو پا و ایجاد 69 کارخانه جدید با ارزش افزوده بالا، جذب حدود 1500 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کیش، راه اندازی شهرک صنعتی شماره 6 برای صنایع کوچک، ثبت رکورد بی سابقه جذب سرمایه گذاری در طول 24 سال تاسیس منطقه آزاد کیش در 3 سال گذشته، رشد صادرات،  ثبت و ایجاد 15 شرکت دانش بنیان ، فعال شدن انتقال فن آوری ، ایجاد زون دوم فاز 3 شهرک صنعتی  به عنوان شهرک صنعتی شماره 7  ، ایجاد صنایع بزرگ ، رشد صنایع های تک در کیش، ارائه بیشترین خدمات فنی و مهندسی و کسب رتبه ممتاز صادرات در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور ارائه داد.