جزیره کیش میزبان مسابقات غواصی ارتش های جهان

مسابقات غواصی ارتش های جهان مرداد امسال در جزیره کیش برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه هماهنگی و هم اندیشی مسابقات غواصی ارتش های جهان با حضور هیات اجرایی مسابقات به نمایندگی از فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حوزه های مختلف سازمان، شرکت های تابعه و سازمان صداو سیما در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

بر اساس این گزارش در دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان در کشورمان که امسال به میزبانی جزیره کیش برگزارمی شود، 300 غواص از  کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت می کنند. بیش از ۴۰ داور مسئولیت قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند و ۲۰۰ تن از عوامل پشتیبانی  نیروهای مسلح، نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند.

برگزاری همایشی با حضور سرپرستان، مربیان و ورزشکاران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش و برپایی نمایشگاهی در خصوص آداب، رسوم، فرهنگ و صنایع دستی کشورهای مختلف با همکاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از جمله برنامه های جانبی این مسابقات خواهد بود.

لازم به ذکر است که اولین دوره این مسابقات پارسال به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر برگزار شد که با توجه به میزبانی خوب ایران و ظرفیت های جزیره کیش، این منطقه آزاد به عنوان میزبان برگزاری دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان معرفی شد.

 شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در هفت بخش غواصی عمق از جمله میدان موانع، جوشکاری و برشکاری زیرآب، فلنچ ( گونه ای از اتصال دهنده ها است)، نجات زیر دریایی و کشتی مغروق، کار در فضای بسته و امداد و نجات غواص Cpr رقابت کردند که تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش غواصی عمق مقام اول را کسب کرد و در مجموع به مقام پنجمی جهان دست یافت.