در نشست خبری دکتر مظفری و رییس فدراسیون کبدی کشور عنوان شد:

جزیره کیش میزبان شایسته رقابت های بین المللی کبدی جوانان جهان

دکتر مظفری: کیش با زیرساخت های مناسب و امکانات استاندارد ورزشی میزبان شایسته ای برای رقابت های بین المللی کبدی جوانان جهان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری دکتر مظفری و رییس فدراسیون کبدی کشور با اصحاب رسانه در خصوص میزبانی ایران در رقابت های بین المللی کبدی جوانان جهان که صبح شنبه دوم شهریور، همزمان با روز ملی کبدی در فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه امکانات و زیرساخت های مناسب جزیره کیش حاصل سال ها تلاش مسئولان منطقه و ساکنان سخت کوش این جزیره است گفت: خوشبختانه امروز جزیره کیش به منطقه ای با ظرفیت های بسیار خوب برای رویدادهای ملی و بین المللی در عرصه های مختلف از جمله ورزش مبدل شده و ما آماده ایم تا با تمام توان نماینده شایسته کشورمان در میزبانی از رقابت های بین المللی کبدی جوانان جهان باشیم.

دکتر مظفری افزود: شش هزار متر فضای مسقف و بیش از یکصد و چهل هزار متر فضای باز ورزشی، زیر ساخت ها استانداردی را برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در کیش فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین شمار فراوان فضاهای اقامتی و هتل های پیشرفته را از جمله ظرفیت های مهم کیش برای میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: میزبانی شایسته کیش در برگزاری مسابقات کبدی در آبان و یا آذر امسال، برای تمام کسانی که از سراسر جهان در جزیره کیش حضور پیدا می کنند خاطره خوبی را رقم بزند.

دکترمظفری با اشاره به اینکه بخشی از امکانات ما در حوزه ورزشی مهیا بوده و بخشی نیز به روز رسانی می شود از امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با فدراسیون فوتبال کشورمان برای برگزاری بازی های فوتبال در جزیره کیش خبر داد و تصریح کرد:  استانداردهای روز فوتبال را در جزیره پیاده می کنیم و اعتقاد داریم کیش ظرفیتی ملی برای کشور است.

وی افزود: در توسعه ورزش های ساحلی نیز اراده جدی داریم و با کمک ساکنان کیش تلاش خواهیم کرد با تقویت زیر ساختها و کسب آمادگی لازم برای میزبانی شایسته ازرویدادهای بین المللی ورزشی، میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تاکید کرد: موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در زمان برگزاری این مسابقات در جزیره کیش با تمام توان و امکانات خود در خدمت هواداران تیم کبدی کشور و اصحاب رسانه خواهد بود تا زمینه سفر سهل و کم هزینه آنها به کیش فراهم شود. 

دکترمظفری با گرامیداشت هفته دولت و تبریک دوم شهریور روز ملی کبدی و سالگرد قهرمانی تیم ایران ابراز امیدواری کرد تیم کبدی کشورمان همواره در میادین بین المللی بر سکوی قهرمانی ایستاده و برای میهن اسلامی  افتخار آفرین باشد.

دکتر اورسجی رییس فدراسیون کبدی کشور نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تعامل همدلانه دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش و همچنین دکتر امیری رییس موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش برای میزبانی این مسابقات گفت: آنچه در مسابقات ملی جوانان جهان در کیش بیش از قهرمانی تیم کشورمان حائز اهمیت است فرصت گرانقدر معرفی ظرفیت های جزیره کیش در سطح بین المللی است.

 دکتر اورسجی با تاکید بر اینکه میزبانی رقابت های بین المللی یکی از راهکارهای مهم ارتقاء توانمندی های ورزشکاران کشورمان است گفت: برای توسعه گردشگری ورزشی باید بتوانیم میزبان موفقی برای مسابقات بین المللی باشیم و در این مسیر جزیره کیش بهترین منطقه کشور برای برگزاری رویدادهای ورزشی است. 

وی ابراز امیدواری کرد با یک برنامه ریزی درست و خوب زمینه بهره مندی کامل از توان ورزشکاران کبدی کشور فراهم شده و شاهد درخشش تیم ایران در رقابت های جوانان جهان در کیش باشیم.

رییس فدراسیون کبدی کشور افزود: موفقیت تیم کبدی کشورمان در بازی های جاکارتا یک اتفاق بزرگ و خوشایند ملی بود که سالروز این پیروزی هم به عنوان روز ملی کبدی نام گذاری شد تا همه ساله هموطنان این روز شیرین در ورزش کبدی کشور را به خاطر داشته باشند.

دکتر امیری خراسانی نیز توسعه ورزش قهرمانی و پهلوانی را از برنامه های راهبردی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش برشمرد و تاکید کرد: جزیره کیش باید به قطب ورزشی کشور و منطقه تبدیل شود و برای تحقق این هدف با قوت در جهت تقویت زیرساخت ها و استاندارد سازی اماکن ورزشی مطابق با استانداردهای روز فدراسیون های جهانی گام برمی داریم.

وی نیاز نداشتن به روادید برای ورزشکاران و مهمانان خارجی جهت سفر به کیش، امکانات اقامتی پیشرفته، نبود ترافیک و حمل و نقل روان شهری را از مزایای برگزاری رقابت های ورزشی بین المللی در جزیره کیش برشمرد و گفت: تبدیل کیش به پایگاه برگزاری مسابقات ورزش های دریایی و ساحلی از اولویت های ما است و یقین داریم جزیره کیش می تواند در این زمینه به قطب منطقه ای و آسیایی تبدیل شود.

امیری خراسانی با اعلام آمادگی برای ایجاد کنفدراسیون برخی رشته های ورزشی در کیش تصریح کرد: تعامل مسئولان ورزش کشور برای فراهم کردن زمینه ایجاد این کنفدراسیون های بین المللی در کیش به ارتقاء ورزشکشور و توسعه گردشگری ورزشی کمک می کند.