تاکید معاون وزیر كشور بر تاثیر مستقیم امنیت بر ارتباطات در اجلاس بین المللی ایكائو درکیش

محمد حسین ذوالفقاری درهشتمین اجلاس بین المللی ایکائو گفت: رشد یا نزول امنیت اثر مستقیم بر ارتباطات کشورها دارد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ در هشتمین اجلاس بین المللی ایكائو درکیش معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور با اشاره به اهمیت تاثیر امنیت برافزایش ارتباطات کشور ها گفت: امنیت دردو بخش داخلی وخارجی از عوامل اثر گذار بر روابط کشورها با یکدیگر است.

وی توسعه زیرساخت ها وتامین ملزومات را لازمه ایجاد امنیت دردنیای امروز دانست وافزود: تروریسم٫ قاچاق٫ کلاهبرداری وانواع جرائم بین المللی همزمان با پیشرفت کشورها توسعه می یابند و پیشگیری از این جرائم سازمان یافته هدف جمهوری اسلامی ایران دربرگزاری این اجلاس است.

ذوالفقاری افزایش بکارگیری روش های مکانیزه واستفاده از فناوری های بیومتریک را نشات گرفته از نگرانی کشورها برای برقراری امنیت دانست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور٫ پیوستن جمهوری اسلامی ایران به ساز و كاری تحت عنوان دایركتوری كلید عمومی PKD را ازجمله اقدامات فنی كشور ما در حوزه اسناد هویتی و شناسایی مسافرعنوان کرد  كه توسط ایكائو ایجاد شده و مشاركت در آن مستلزم امضای تفاهم نامه توسط دولت های عضو است .

وی افزود : عرضه دستاوردهای ایران درزمینه اسناد هویتی ٫ گذرنامه ها و تبادل اطلاعات وتجربه را از جمله دلایل اصلی دعوت از كشورها برای شركت در ایناجلاس است .

ذوالفقاری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و اعمال مجرمانه به عنوان عضوی از جامعه جهانی و پرچمدار مبارزه با تروریسم است .

هشتمین اجلاس بین المللی ایكائو با حضور مسئولان کشوری سازمان هاي فعال در زمينه هوانوردي و صنايع هوايي از جمله سازمان ملل، ايكائو، اتحاديه بين المللي شركتهاي هواپيماي (IATA)، بیش از 50 کشور عضو ایکائو و نمايندگان وزارت خانه هاي اطلاعات، راه و شهر سازي و امورخارجه از 20 اردیبهشت در مركز همایش های بین المللی خلیج فارس کیش آغاز بكار كرده و تا 22 اردیبهشت ادامه دارد .