برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف درکیش

همایش پلیس، امنیت و اصناف در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این همایش که شامگاه چهارشنبه 18 مهر با حضور فرماندهی ویژه انتظامی کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، جانشین فرماندهی پدافند هوایی جزیره، مشاور بازرگانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه اهل سنت، روسا و نمایندگان جوامع و اصناف، مسئولان محلی و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد سرهنگ رحیم جهانبخش با اشاره به شیوه دشمنان برای ایجاد فشار روانی، اقتصادی و القای بی ثباتی در بازار برای بر هم زدن آرامش مردم کشورمان گفت: این امر بیانگر این موضوع است که همه به ویژه اصناف در این برهه حساس نقش مهمی برعهده دارند.

فرمانده انتظامی کیش افزود: نهادهای صنفی و فعالان اقتصادی و تجاری می توانند سنگر دفاع از آرامش اقتصادی و به تبع آن آرامش روحی منطقه باشند و نقش مهمی در مدیریت و هدایت شرایط فعلی برای رسیدن به شرایط مناسب داشته باشند.

وی با تقدیر از تعامل خوب اصناف با پلیس تصریح کرد: از تعامل و همکاری اصناف و مراکز تجاری جزیره کیش با پلیس قدردانی و از این همکاری به عنوان سرمایه اجتماعی این جزیره در ابعاد محلی و ملی می توان یاد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی جزیره کیش گفت: هرچه فضای گفتگو بیشتر شود امنیت را تقویت کرده ایم. و هر چه دچار ناشنوایی سیستمی شویم امنیت را مخدوش کرده ایم.

سعید پورعلی با اشاره به ارتباط دو سویه ای که بین صنوف و مردم شکل گرفته است گفت: این ارتباط نزدیک با ایجاد مفهوم نمایندگی باعث پیگیری مطالبات مردم در فضای گفتگو شده است.

وی در ادامه به تشریح تفاوت های دو واژه قدرت و اقتدار پرداخت و گفت: قدرت نشات گرفته از توان به اطاعت درآوردن دیگران است اما اقتدار نوع دیگری از قدرت است که به جای زور مبتنی بر داشتن تدبیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اقتدار امروز کشور را به دلیل تدبیری دانست که برگرفته از گفت گو و تعامل بین مردم و مسئولان است.

دکتر پورعلی تاکید کرد: تعامل پلیس با اصناف به کمک اقتصاد و رونق کشور خواهد آمد و این درسایه وجود فضای گفت و گو محور محقق می شود. رمز تعادل، ثبات و رونق ما ایجاد تعامل و اعتماد دوسویه است و البته باید فضای لازم برای گفت و گو نیز فراهم شود.

وی افزود: تصمیم سازی نیازمند گفت و گو و خرد جمعی است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تعامل وگفت  و گو در همه امور وبین همه بخش ها است.

گفتنی است در پایان این مراسم اصناف کیش با اهدای لوح از خدمات ارزشمند فرمانده انتظامی کیش و پرسنل نیروی انتظامی تقدیر کردند.