بررسی عملکرد کمیته های نوروزی در چهارمین جلسه ستاد

آمار و عملکرد کمیته های نوروزی در چهارمین حلسه ستاد مطرح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، چهارمین جلسه ستاد نوروزی با حضور روسا و نمایندگان کمیته ها صبح یکشنبه 6 اسفند در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در این نشست موسوی با اشاره به ورود 9 شناور در شرایط نا مساعد جوی از بندر چارک به کیش گفت: شب گذشته تمامی تیم های بندر، ستاد بحران، تجسس، امداد و نجات دریایی، تیم های درمانی بیمارستان و هلال احمر و نیروهای امنیتی در حال آماده باش بودند و خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده این مسافران به سلامت به کیش رسیدند.

مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش افزود: با گذراندن شرایط بحرانی در حال حاضر در شرایط عادی هستیم و تردد شناورها برای ورود وخروج خودروها و مسافران به صورت عادی انجام می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تاکید بر اهمیت تامین رفاه گردشگران گفت: همه اقدامات در راستای خدمات رسانی به گردشگران حتی در شرایط نا مساعد جوی نیز در حال اجرا است و بدون هیچگونه مشکلی تردد در بندر و فرودگاه کیش در حال انجام است.

جانفشان مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات هم با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در کمپ اسکان 1859 چادر بر پا شده است گفت: 6 هزار و902 نفر در این چادرها اسکان داده شده اند و نسبت به سال گذشته این آمار16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه بین المللی، مصلای کیش نیز با همکاری ستاد نمازجمعه برای اسکان گردشگران آماده شده وحدود 50 چادر نیز در مصلی در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

به گفته پرهام جانفشان از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند 95 آغاز شده تا پایان 5 فروردین 36 هزار و 389 نفر در9 هزار و 861 چادر در کمپ های  کیش اقامت کرده اند که در مقایسه با سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه از مصرف 211 تن آرد در طرح نوروزی خبر داد و افزود: با توجه به رشد آمارهای گردشگری میزان آرد مصرفی نیز 32 درصد رشد داشته است.

وی گفت: تاکنون 267 مورد بازدید از نانوایی ها، 51 درصد افزایش مراجعه به ایستگاههای امدادی، 18 درصد افزایش اعزام به بیمارستان، افزایش 2 درصدی مصرف آب و حدود یک تن مواد غذایی معدوم شده داشته ایم.

دکتر خلخالی رییس بیمارستان کیش با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستان کیش گفت: از 25 اسفند تا 5 فروردین 8 هزار 120 مراجعه به بیمارستان داشته ایم که نکته جالب توجه مراجعات غیر اورژانسی است که این امر بدلیل حضور پزشکان متخصص در بیمارستان کیش است و بسیاری از گردشگران از فرصت سفر به جزیره کیش برای سنجش سلامت خود بهره می برند.

وی افزود: در طرح نوروزی تا کنون 5709 نفر خدمات سرپایی، 15 هزار 688 نفر خدمات پاراکلینیکی وآزمایشی، 115 نفر بستری در بخش، 50 مورد دیالیز، 11 مورد تالاسمی، 143 مورد اعزام آمبولانس و یک مورد اعزام به سرزمین اصلی به دلیل مشکلات روانی داشته ایم.  

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در ادامه گفت: درطرح نوروزی 7 هزار و100 نفر از پلاژ بانوان، 3 هزار و500 نفر از پلاژ آقایان، 848 نفر از استخر کرانه و 1900نفر از استخر المپیک استفاده کرده اند.

وی همچنین با اشاره به بارندگی های روزهای اخیر افزود:  با تاکید دکتر مونسان مبنی بر اسکان گردشگران در کمپ های مسقف و جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از بارندگی برای مسافران، تلاش شده است خدمات با کیفیت مطلوب و در کوتاهترین زمان ارائه شود و حتی کارکنان فضای سبز شهری نیز برای رفع مشکلات بارندگی به کمک کارکنان خدمات شهری آمده اند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این جلسه گفت: تاکنون 72 نفر با تور به جزیره هندورابی سفر کرده اند که البته به دلیل شرایط نا مساعد جوی با وجود استقبال گردشگران از تورهای هندورابی امکان سفر مهیا نبود.

سراج افزود: امکان سفر به هندورابی از امروز دوباره بر قرار شده است و گردشگران می توانند از این جزیره زیبا و آرام دیدن کنند.

وی گفت: از 25 اسفند تا 5 فروردین، 1350 نفر نیز از مجموعه فرهنگی و موزه کیش دیدن کرده اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جلب رضایت گردشگران گفت: توزیع کتاب راهنمای گردشگری، بروشور، ارسال پیامک، ارائه بسته های اطلاع رسانی، توزیع نقشه و... از جمله اقداماتی است که در راستای ارائه اطلاعات به گردشگران انجام می شود تا ضمن تسهیل سفر زمینه های خدمات رسانی و بهره مندی از امکانات نیز تسریع شود.

تهرانی رییس موسسه علوم و فنون کیش نیز در این نشست گفت: با هدف آگاهی از میزان رضایتمندی گردشگران، رفع نواقص و بهبود کمی وکیفی خدمات 7950 فرم نظرسنجی تاکنون بین گردشگران توزیع شده است.

وی افزود: سوالات این فرم های نظر سنجی به فرا خور محل توزیع متفاوت هستند و پس از جمع آوری توسط گروه کارشناسی و نرم افزارهای آماری تحلیل و تشریح می شوند تا برای برنامه ریزی بهتر در اختیار مسئولان قرار گیرند.

به گفته تهرانی تاکنون 27 درصد گردشگران هوایی از طریق شرکت هواپیمایی کیش ایر به جزیره سفر کرده اند و 73 درصد ما بقی گردشگران با 11 ایرلاین دیگر به کیش آمده اند.

وی میزان رضایتمندی از هواپیمایی کیش ایر را بر اساس آراء مردمی 84 درصد برشمرد.

دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت هم در این جلسه از 3610 مراجعه به مراکز بهداشتی کیش و انجام 631 مورد بازدید توسط ناظران بهداشتی خبر داد.

در پایان نیز بر اساس آمارهای حسین یگانه پویا مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکنون 78 مورد شکایت از بخش های مختلف وجود داشته که با حضور نمایندگان کمیته های نوروزی بررسی و پاسخگویی شده است.