دكتر مونسان در جمع ورزشكاران و مدال آوران جزيره كيش:

امروز ورزش كيش به ورزش كشور كمك مي كند

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برگزاري مسابقات ملي و بين المللي و اردوهاي تداركاتي تيم هاي ملي و باشگاهي در كيش گفت: امروز ورزش كيش به ورزش كشور كمك مي كند .

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر علي اصغر مونسان دوشنبه 4 اسفند در مراسم تقدير از قهرمانان و ورزشكاران كيش افزود: افزايش ارتباط بين مسئولان ورزش كشور و فدراسيون هاي ورزشي با مسئولان ورزش كيش نشان دهنده توسعه گردشگري ورزشي و جايگاه ويژه كيش در ورزش كشور است.

وي با اشاره به توسعه امكانات ورزشي در كيش گفت: خوشبختانه از گذشته ظرفيت سخت افزاري مناسبي براي فعاليت هاي ورزشي در كيش مهيا شده كه در يك سال و نيم گذشته بازسازي و مرمت اماكن ورزشي و امكانات سخت افزاري به طور جدي انجام شده و اين روند در آينده نيز ادامه خواهد داشت.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به افزايش آمار برگزاري مسابقات ورزشي ملي و بين المللي و اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي در جزيره اشاره كرد و گفت: توسعه همه جانبه ورزش در كيش باعث رونق اقتصادي جزيره و جلوگيري از خروج ارز از كشور شده است.

مونسان در ادامه سخنانش با بيان اينكه امروزه همگام با پيشرفت بشر مسائل فرهنگي پيچيده تر شده و مشكلات اجتماعي افزايش پيدا كرده، اظهار داشت: دردنیای امروز دولت ها صدها ميليارد دلار براي كنترل و مهار مشكلات اجتماعي و فرهنگي هزينه مي كنند كه بخش ورزش از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي نتايج توسعه فعاليت ورزشي در دو بعد همگاني و قهرماني در كمك به رفع مشكلات اجتماعي را تشريح كرد و گفت: با توجه به اينكه بيشتر افرادي كه در فعاليت هاي ورزشي مشاركت مي كنند از قشر جوان هستند و توسعه همه جانبه ورزش در دنيا به عنوان ابزاري براي رفع مشكلات اجتماعي جوامع به كار گرفته مي شود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش همچنين پرداختن به توسعه ورزش قهرماني را يادآور شد و تاكيد كرد: حداقل دستاورد در موفقيت ورزش قهرماني تقويت غرور ملي كشورها از طريق ورزش و كسب افتخار براي يك ملت است.

در اين مراسم كه در مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد، از بيش از 200 تن از قهرمانان مدال آور، ورزشكاران و پيشكسوتان ورزش كيش با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش ، مشاور عالي مديرعامل سازمان ، معاون ورزش و آموزش شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش و جمعي از مسئولين محلي قدرداني شد.