امام جمعه موقت اهل سنت چابهار: ریختن خون انسان های بی گناه جرمی نابخشودنی است

چابهار – ایرنا – امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: گفتار و اعمال تفرقه انگیز جایگاهی در میان اهل سنت ایران ندارد و ما ریختن خون انسان های بی گناه را جرمی نابخشودنی می دانیم.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالسلام بزرگ زاده عصر دوشنبه در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت که با حضور پررنگ اعضای شورای اداری شهرستان و طلاب برگزار شد، افزود: امنیت نعمت بسیار بزرگی است و ندای وحدت خواست همه ماست چراکه امنیت با وحدت همه مردم جامعه قابل تحقق و دست یافتنی است.

وی با محکوم کردن جنایت تروریست ها در به شهادت رساندن یک معلم و یک بسیجی در شهرستان سرباز، تاکید کرد: این نگاه های تروریستی و تفکرات شبیه آن جایگاهی در جامعه اهل سنت ندارد و مردم ما این ها را جرم نابخشودنی می دانند.

وی تصریح کرد: ما اختلاف را دوست نداریم و معتقدیم باید محبت و انس در بین همه مسلمانان برقرار باشد.

این عالم اهل سنت چابهار تصریح کرد: دوری از تفرقه و اختلاف با توسل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که می فرمایند تفرقه افکنان نه شیعه هستند و نه سنی، می تواند در عمل تحقق پیدا کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این آیین معنوی با تبریک هفته وحدت به عنوان نمادی حقیقی در جهان اسلام گفت: وحدت شیعه و سنی به عنوان یک نیاز اساسی و اصولی با توجه به وقایع امروز جهان اسلام امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

احمد علی موهبتی افزود: بسیاری از کارشناسان بزرگترین چالش جهان فعلی را اختلاف شیعه و سنی می دانند، چرا که پیروان راستین پیامبر اکرم (ص) امروز منافع زر و زور استکبار را به خطر انداخته اند و آنان نیز برای مقابله با جهان اسلام ایجاد تفرقه را هدف قرار داده اند.

وی تاکید کرد: اگر جهان اسلام با هوشیاری با این راهبرد برخورد نکند، چالش های پیچیده و خطرناکی در انتظار ماست.

به گفته وی، علما و نخبگان باید پیشگام باشند و با حرکتی ایثارگرایانه بخشی از مسایل را با تدبیر مناسب حل کنند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه هنوز برخی از مسایل ناامنی در منطقه وجود دارد، تصریح کرد: حرکت های تروریستی از اوایل پیروزی انقلاب از سوی دشمنان وجود داشته و نمونه آن حادثه هفتم تیر است.

وی خاطر نشان کرد: شهدای اخیر حوادث تروریستی نیز آخرین نخواهند بود، اما آنچه مهم است این که در این حوادث انگشت اتهام را نباید به سوی یکدیگر نشانه رویم، بلکه انگشت اتهام به سوی گروهک های تفکیری است که بازیچه استکبار شده اند.

چابهار