آغاز بكار نمايشگاه عكس طبيعت زيباي كيش همزمان با دهه مبارك فجر

نمايشگاه عكس طبيعت زيباي كيش در نخستين روزدهه مبارك فجر در مركز همايشهاي بين المللي كيش گشايش مي يابد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش  به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر شامگاه سه شنبه 12 بهمن نمايشگاهي از آثار عكاسي استاد صياد هنرمند معرق كار جزيره كيش آغاز بكار مي كند.

در اين نمايشگاه بيش از 80 قطعه عكس با موضوع طبيعت زيباي كيش و انواع گونه هاي گياهي و جانوري و پرندگان رنگارنگ اين جزيره مرجاني در معرض ديد علاقمندان به هنر عكاسي قرار مي گيرد.

نمايشگاه عكس طبيعت زيباي كيش تا 22 بهمن در مركز همايش هاي بين المللي كيش درب ورودي شماره 2 بر پا خواهد بود و علاقمندان مي توانند هر روز از ساعت 20 تا 22 از اين نمايشگاه بازديد كنند.

استاد صياد  متولد سال 1344 در شهر ري است و از 10 سال پيش تا كنون در جزيره كيش سكونت دارد پيش از اين نيز در زمينه هنر معرق نمايشگاه هاي متعددي در كيش برگزار كرده است و بيش از 40 تابلو از آثار معرق وي در نمايشگاهي دائمي در مركز همايش هاي بين المللي كيش  در معرض ديد علاقمندان به اين هنر اصيل ايراني قرار دارد.

پدر وي  از شعرا و هنرمندان مجسمه سازي كشور بوده است و بهمين دليل او از كودكي با هنرآشنا شده و پس از ان در دوران نوجواني و جواني نقاشي و معرق را نزد اساتيد مطرح كشور بخوبي فرا گرفته است.

صياد با بيان اينكه هر يك از رشته هاي هنري زبان خاص و مخاطبان ويژه خود را دارند در خصوص علاقمندي خود به هنر عكاسي گفت:  به طور كلي هنر ابزاري براي بيان زيبايي هاي جهان خلقت است و عكاسي از  جمله هنرهاي جذابي است كه به عكاس امكان مي دهند بازي رنگ و نور را در دل مخلوقات زيباي خداوند ثبت كند.

وي افزود: دليل شوق فراوان من به عكاسي در جزيره كيش اداي ديني است كه به واسطه زيستن در جزيره زيبايي ها بر گردن خود احساس مي كردم. دوست داشتم اين همه زيبايي در طبيعت منحصربفرد جزيره كيش را با ديگر هموطنان سهيم شوم و بهمين دليل تصميم گرفتم با ثبت تصاوير و لحظه هاي زيبا از مناظر طبيعي و حيات وحش كيش اين جزيره مرجاني در جنوب ايران پهناور را بهتر به همه معرفي كنم.

استاد صياد با اشاره به اينكه ساعات اوليه صبح قبل از طلوع آفتاب تا دقايقي پس از طلوع را براي عكاسي ترجيح مي دهد اظهار داشت: روزانه حدود 2 ساعت عكاسي مي كنم البته گاه  براي گرفتن عكس از يك سوژه خاص روزها وقت صرف شده است. به عنوان مثال عكاسي از  تغذيه نوزاد آهو و يا يك پرنده بومي كيش در مراحل  تخم گذاري و تبديل تخم ها به جوجه و سپس رشد جوجه ها گاهي سه هفته طول كشيده است. ماحصل اين كار ده ساله بيش از 30 هزار قطعه عكس است كه  از بين آنها 80 قطعه را براي اين نمايشگاه انتخاب كردم.

اين هنرمند با بيان اينكه هر بخش از جزيره كيش جذابيت خاص خود را براي عكاسي دارد افزود: در مجموع تجربياتي كه در طول اين سال ها از زندگي و عكاسي در جزيره كيش كسب كرده ام براي عكاسي بهتر به من كمك مي كند. در طول  اين مدت آموخته ام كبك ها چه وقت براي تغذيه به بخش هاي خاصي از جزيره مراجعه مي كنند. يا زمان استراحت آهوان و غذا خوردن آنها چه ساعتي است. مكانهاي امن براي تخم گذاري پرندگان بومي كيش كجاست و همه اين دانسته ها به جمع آوري 30 هزار قطعه عكس متنوع كمك كرده است. البته دسته بندي موضوعي عكس ها  در 27 گروه و دقت در طبقه بندي آنها به من كمك كرده است تا بتوانم در زمان كوتاهي عكس مورد نظر خود را پيدا كنم.

وي در پاسخ به اين سوال كه مهم ترين پيام شما در اين عكس هاي زيبا چيست اظهار داشت:  نخستين هدف من جلب توجه ساكنان و گردشگران به زيبايي هاي اين جزيره است و اينكه بكوشيم با وجود روزمرگي ها به زيبايي هاي ساده و در دسترس طبيعت اطراف خودمان توجه داشته و از آنها لذت ببريم.

استاد صياد افزود:  تلاش من همواره بر عكاسي از سوژه هاي متحرك و  پرندگان و گونه هاي جانوري است كه مدام در حال حركت هستند. خورشيد هنگام  طلوع  و يا لحظاتي كه با سرعت به سمت مخفي شدن و غروب حركت مي كند. حتي گاه كه سوژه هاي ساكن را انتخاب مي كنم سعي دارم تا از زواياي مختلف تاثير حركت خورشيد را بر آنها به تصوير بكشم. شايد آنچه از مجموع اين عكس ها به مخاطبان انتقال مي يابد تلاش و تحرك و پويايي عناصر مختلف طبيعت است كه مي تواند الهام بخش مخاطبان براي پويايي و تلاش بيشتر در عرصه زندگي باشد.

وي در پايان تصريح كرد: با توجه به گستردگي دامنه فعاليت رسانه ها و سرعت انتشار عكس ها و مطالب در فضاي مجازي به طور قطع انتشار عكس هاي زيبايي كه كمتر ديده شده از طبيعت بكر و منحصر بفرد كيش مي تواند موجب افزايش تمايل هموطنان و حتي گردشگران خارجي براي سفر به جزيره كيش  شده و در رونق گردشگري تاثير زيادي داشته باشد. من هم به عنوان يكي از ساكنان اين جزيره تلاش مي كنم تا كيش را با زبان هنر و از قاب دوربين به گردشگران معرفي كنم. روشي كه يقين دارم اثرگذار خواهد بود.