نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت : یک عملیات سازماندهی شده برای ویرانی زیرساخت های آموزشی و هرآن چه که در غزه است؛ در حال انجام است .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در اولین اردوی فرهنگی، هنری و آموزشی یادواره شهدای کودک و نوجوان فلسطینی که با عنوان طوفان الاقصی صبح دوشنبه 3 اردیبهشت در پردیس بین المللی جزیره کیش_دانشگاه شریف برگزار شد؛ بر مقاومت به عنوان رمز پیروزی تاکید کرد.

"ابوشریف" با بیان این که شمار شهدا در غزه از ۳۵هزار تن و مجروحین از 76 هزار نفر فراتر رفته است و 17000 نفر نیز مفقود شده اند؛ گفت: تمام ابعاد زندگی در نوار غزه از لحاظ بعد انسانی و مادی مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از بین می رود.

وی ادامه داد :97 درصد آب‌های شرب نوار غزه به واسطه بمب های ممنوعه ای که رژیم صهیونیستی بکار برده از بین رفته است و دیگر آب شرب سالم در این منطقه وجود ندارد. 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: در گذشته 620 هزار دانش آموز و ۸۰ هزار دانشجو در نوار غزه مشغول به تحصیل بودند و بر اساس آمار رسمی تا ۱۴ فروردین بیش از ۶۰۰۰ دانش آموز و ۱۵۰ آموزگار و معلم به شهادت رسیدند و ۱۰ هزار دانش آموز نیز مجروح شدند.

"ابوشریف" با بیان این که بیش از ۱۰۰ استاد دانشگاه در نواره غزه به شکل مستقیم و سازماندهی شده ای ترور و شهید شدند؛ افزود: سه رییس دانشگاه، سه رئیس دانشکده و 63 استاد تمام و پروفسور مورد هدف قرار گرفته و شهید شدند و اکنون یک تراژدی بسیار بزرگ انسانی را در غزه شاهد هستیم.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی جنگ عظیمی را بر علیه زیر ساخت های آموزش بکار گرفته است و امروز بیش از 700 هزار دانش آموز و دانشجو بدون هیچ آینده ای و فعالیت آموزشی در نوار غزه هستند. چون یکی از دلایل شکل گیری مقاومت، ادامه و پویایی آن همین روند آموزشی بود و این به پاخاستن در مقاومت، از ثمرات علم و تعلیم است و البته مساجد نیز در آموزش مردم غزه بویژه در ابعاد دینی نقش بسزایی دارند.

وی تاکید کرد: از ۱۲۰۰ مسجد موجود در نوار غزه بیش از ۱۰۲۰ مسجد یا به طور کلی ویران شده یا آسیب های جدی دیده اند و ۲۸۷ مدرسه نیز کاملا تخریب شده است و مابقی مدارس به عنوان پناهگاه هایی برای آوارگان استفاده شده و کاربری آموزشی ندارد.

ابوشریف" از تخریب کامل 5 دانشگاه از مجموعه شش دانشگاه موجود در نوار غزه و از بین رفتن 13 کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: دانشگاه اسرا غزه به شکل عمدی با قرار گرفتن مواد منفجره در آن به طور کامل ویران شد. 

وی ادامه داد: دو روز گذشته یونیسف اعلام کرد که ۸۰ درصد از زیرساخت های بخش آموزش نوار غزه به طور کامل از بین رفته است.نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: نباید فراموش کرد که این جنایات صرفا توسط رژیم صهیونیستی انجام نمی شود بلکه با کمک و همراهی تمام ساختار جامعه جهانی از جمله سازمان های بین المللی که در برابر این اقدامات سکوت کرده و اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی دهند، انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی بزرگترین جنایتکار جهان محسوب می شود و این دولت مانع از محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و کمک به ملت فلسطین شده است.

ابوشریف با بیان این که آمریکایی ها نه تنها مانع جنایت رژیم صهیونیستی نمی شوند بلکه به این رژیم کمک و جایزه هم می دهند و اخیرا 26 میلیارد دلار کمک های جدید و تسلیحاتی جدید به این رژیم اختصاص داده شده است؛ گفت: اظهارات وزیر امور خارجه و رییس جمهور آمریکا در خصوص این جنگ صرفا پروپاگاندا یا تبلیغاتی هستند که برای مصرف داخلی انجام می شود زیرا بمب هایی که بر سر ملت فلسطین و مردم غزه ریخته می شود همگی بمب های آمریکایی هستند.

وی تاکید کرد: در کنار کمک ها و حمایت ها ی غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی شاهد همراهی کشورهای عربی با این روند هستیم و تنها کشوری که در این مقاومت در کنار ملت فلسطین ایستاده است جمهوری اسلامی ایران است و نماد این اقدام ها، عملیات وعده صادق است که رعب و وحشت به یادماندنی را در این رژیم ایجاد کرده است . 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان این که آمریکایی ها از ما می خواهند که در برابر آنها سازش کنیم و و مطابق سلایق آنها زندگی و رفتار کنیم؛ تاکید کرد: رمز موفقیت، مقاومت تا پیروزی است وی یادآور شد: 107 سال از اشغالگری فلسطین می گذرد و پروژه آنان بر این امر استوار بود که فکر می کردند که پیرمردها خواهند مرد و جوانان فراموش خواهند کرد اما کودکان فلسطینی بیش از گذشتگان خود، یاد مساله فلسطین را در خاطر خود داشته و با زنده نگه داشتن این مهم، به مبارزه با رژیم صهیونیستی می پردازند. 

ابوشریف با بیان این که نسل جدید نه رخدادهای 1948 و اشغال فلسطین را به چشم خود دیده است و نه شکست اعراب در 1967 را تجربه کرده است؛ گفت: ویژگی و شاخص این جوانان مقاوم این است که علاوه بر مقاومت و مبارزه، راه اسلام را در پیش گرفته اند این جوانان چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری، یمن و عراق و جمهوری اسلامی ایران در مسیر اسلام قرار گرفته اند .

وی ادامه داد: چون این نسل به دو اصل عبودیت خداوند و قدرت مبارزه پایبند هستند از اینرو با یاری خداوند پیروز خواهند شد و این مهم در تمام اقدامات همه گروه های مقاومت مشهود است.

ابوشریف در پایان تاکید کرد: راه اسلام و مقاومت بر اساس ایدئولوژی بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی و بر گرفته از همان راه و مسیر همه شهدا و سرداران شهید همچون شهید سردار سلیمانی است.