به همت سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد؛

بهره برداری از دبستان امیرکبیر درهفته اول مهرماه

به همت سازمان منطقه آزاد کیش ودرجهت توسعه فضاهای آموزشی دبستان امیرکبیر آماده میزبانی از دانش آموزان درسال تحصیلی جدید است.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، طی چهار سال گذشته در راستای ارتقای مدارس و توسعه فضاهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، با هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش کیش اقدامات گسترده ای در زمینه ساخت مدرسه و افزایش فضاهای آموزشی، بهسازی و خرید تجهیزات مورد نیاز در مدارس از سوی سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است.

دبستان امیرکبیر مدر سه دیگری است که از مهرماه جاری وارد مدار بهره داری شده ومیزبان دانش آموزان جزیره کیش درسال تحصیلی جدید است.

این مدرسه که درشمال جزیره کیش وشهرک میرمهنا قرار دارد با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال در زمینی به وسعت 4900 متر مربع و با زیربنای 3200 مترمربع احداث شده است.

عملیات ساخت این مدرسه پاییز سال 94 آغاز شد و طی مدت دوسال تکمیل وآماده بهره برداری شده است.

دبستان امیرکبیر دارای 18 کلاس وامکاناتی نظیر سالن ورزشی چندمنظوره به همراه رختکن وسرویس بهداشتی مجزا ، نمازخانه، کتابخانه، اتاق سمعی وبصری وآزمایشگاه است. این دبستان دارای یک حیاط مرکزی ومحوطه بازی اصلی است .

بهره گیری از مصالح با کیفیت، نورگیری بودن فضا، استفاده از سازه های سبک در سقف سالن ورزشی با ارتفاع مناسب و پوشش رنگ سفید برای روشن تر شدن فضاها از جمله ویژگیهای این مدرسه مجهز واستاندارد است.

علاوه بردبستان امیرکبیردر چهارسال گذشته سه مدرسه دانا، مهر و مبین خلیج فارس به مدارس دولتی و دو مدرسه نیز به مجموعه مدارس غیر انتفاعی الغدیر افزوده شده است.

در این مدت تلاش شد استاندارد سازي مدارس جزيره كيش با حمايت هاي سازمان بالاتر از مدارس كشور ودرمسير تبديل شدن به شهرالكترونيك باشد.

طی 4 سال گذشته در یک حرکت جهادی مدرسه دانا با 8 کلاس و مدرسه مهر با 12 کلاسهمراه با تجهیزاتی از قبیل نمازخانه، کتابخانه، سایت کامپیوتر، سالن کنفرانس و فضای سبز در مدت دو ماه و نیم ساخته شد.

مدرسه مبین خلیج فارس نیز با 10 کلاس آموزشی به مساحت 3 هزار و 334 متر مربع دارای نمازخانه، کارگاه، کتایخانه، سایت کامپیوتر، فضای اداری، آب انبار و منابع بتنی آب با حفظ معماری سنتی و بومی کیش احداث شد.

همچنین، در این مدت کلیه کلاس های دوره اول متوسطه و دوره دوم دبستان در مدارس غیر دولتی الغدیر کیش در حوزه سخت افزاری به تابلوهای هوشمندو با هدف بالابردن سطح آموزشی تمام مدارس مجموعه الغدیر به آزمایشگاه، کارگاه، لابراتور زبان مجهز شدند.

افزایش دو مدرسه به مجموعه مدارس الغدیر، ساماندهی زمین های ورزشی همراه با وسایل و امکانات ورزشی، ایجاد پیش دبستانی مجزا همراه با کادر آموزشی مستقل، اجرای برنامه های فوق برنامه از جمله راه اندازی کلاس های زبان با همکاری موسسه آموزشی علوم و فنون در مقطع دبستان، دوره اول متوسطه و دبیرستان، کلاس های ورزشی تخصصی آموزشگاهی در 6 رشته،ایجاد فوق برنامه های عصرگاهی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه آموزشی انجام شده است.

گفتنی است براساس برنامه ریزیهای انجام شده درسازمان منطقه آزاد کیش روند توسعه وبهسازی  مدارس کیش همچنان ادامه دارد تا درآینده نزدیک شاهد وجود بهترین مراکز آموزشی دراین جزیره مرجانی باشیم.