نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجراي ابر پروژه های فرهنگي

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند نقش مهمی در اجراي ابر پروژه های فرهنگي ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در جلسه اي با مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان كه عصر دوشنبه ٢٦ ارديبهشت در  سازمان برگزار شد، با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در رابطه با ارتقاء سطح علمی جامعه،  گفت:  هم اکنون حدود 9 هزار و 700 دانش آموز در تمام مقاطع در كيش مشغول تحصيل هستند که بايد مشکلات موجود در علوم انسانی و مغزی شناسايي و بر طرف شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب افزود: جزیره کیش در حوزه فرهنگ نیازمند به اجرای ابر پروژه های فرهنگی است و اين مهم بايد عملياتي شود.

كشاورز تصريح كرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبري و بهره مندی از فضاهاي موجود و ظرفيت فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی در جزیره کیش، بايد نسبت به  تولید محتوا اقدام كرد.

وي اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه هاي پيشگيري و بر طرف كردن مشكلات پيش رو  نقش بسزايي ايفا مي كند، بنابراين با تدوين يك برنامه مشترک و اثرگذار و اجراي طرح هاي کوتاه مدت و بلند مدت؛ چالش ها را به حداقل خواهيم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: فرزندان ما باید دغدغه مند، پرسشگر، مطالبه گر و پاسخگو تربیت شوند و در حوزه علوم انسانی با بهره مندی از ظرفیت کانون، مي توان فعاليت هاي مطلوبي در اين زمينه انجام داد.

کشاورز: مطالعه، انجام امور اساسی با قابلیت اجرا و دستیابی به اهداف تعيين شده را مهم ارزيابي كرد.

مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کیش، که فضایی غیر از فضای مدرسه در زمینه پرورش استعداد ها و شکوفا شدن خلاقیت های آنها بايد ایجاد كرد كه اين امر از اهداف اصلي ما محسوب مي شود.

علی اکبر زاده اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره های بین المللی و زمینه های مختلف صاحب امتیاز و دارای حدود یک هزار و 33 مرکز ثابت، پستی و موقتي است که در سراسر ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت کانون تا كنون حدود 3 هزار عنوان كتاب براي  کودکان و نوجوانان تولید و منتشر شده است،

همچنین بیش از 4 هزار فیلم و انیمیشن در کانون ساخته و ارائه شده و سالانه تعداد چشمگیری از آثار برای شرکت در جشنواره های خارجی به دیگر کشور ها ارسال می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و نظارت بر واردات اسباب بازی را از دیگر فعالیت های کانون عنوان کرد و گفت: قوانین شورای نظارت بر اسباب بازی ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود بيان داشت: کانون، فرزندان ما را دغدغه مند پرورش می دهد و تمام آموزه های زندگی را در قالب پیوست های فرهنگی برگرفته از زندگی اسلامی ارائه می کند،

علی اکبر زاده، افزود: ایمان و اتکا به خداوند کلید واژه ای است که در کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی مشهود است و معرفی هویت ایرانی اسلامی در کانون یکی از اساسی ترین نکات آموزشی می باشد.

علی اکبر زاده تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدرسان صاحب ایده و اندیشه، سالانه 100 ساعت آموزش می بینند که این خود برگ زرینی در کارنامه کانون محسوب می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: ما با تمام ظرفیت ها و توان برای خدمتگزاری به فرزندان این مرز و بوم آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

پیشنهاد ایجاد کانون در جزیره کیش و تعمیم به دیگر مناطق، ايجاد گردشگری کودک و تدوین برنامه های کانون در قالب طرحي برای ارائه به سازمان، تولیدات مشترک محتوایی و تصویری و برپایی جشنواره های مرتبط با کودک و نوجوان مانند فیلم کودک، برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی و تعبیه دفتری در تهران برای پیگیری مطالبات و برنامه های مناطق آزاد ازجمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد كيش و افشین علاء از شاعران و نویسندگان بنام کشور نیز در این نشست حضور داشتند.