راه اندازي و تجهیز مرکز دائمي پشتیبان و مديريت بحران در کیش

مصطفي نادعلي نژاد از راه اندازي و تجهیز مرکز دائمي پشتيبان و مديريت بحران در بیمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آراد كيش، رئيس بيمارستان كيش در مراسم تقدير از كادر درمان به مناسبت فرا رسيدن هفته سلامت كه با حضور مهدي كشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، با اشاره به اهتمام حوزه درمان و بهداشت جزيره كه در كنترل و پيشگيري از گسترش شيوع بيماري كرونا نقش بسزايي را ايفا كرده است، گفت: تریاژ دولایه از جمله اقداماتی بود که برای نخستين بار در کیش اجرا شد.

نادعلي نژاد در ادامه سخنان خود تصريح كرد: جداسازی بیماران مبتلا به عفونت‌تنفسی و همچنین بخش درمانگاه عفونی و کرونا نیز از همان ابتدای مسیر ورود به بیمارستان در راستاي ايجاد اطمينان خاطر از مراجعه اقشار مختلف مردم به بيمارستان مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این که افزايش تخت هاي بستری در زمان پاندمي كرونا به ظرفیت بیمارستان اضافه شد، اظهار داشت: بخش‌های بیمارستان صحرایی با نگرش دانشگاه و با همت مرکز توسعه سلامت، راه اندازي شد که خوشبختانه مورداستفاده قرار نگرفت و این بخش به عنوان "مرکز دائمي پشتیبان و مديريت بحران" بیمارستان كيش در زمان بحران هاي احتمالي آماده ارئه خدمات است.

نادعلی نژاد براي نخستين بار در استان از تامین دستگاه پی‌سی‌آر در جزیره کیش همزمان با شیوع ویروس کرونا و همچنین حمایت بخش خصوصی اشاره کرد و از معاونت توسعه ومدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، که عهده‌دار سمت ریاست هیئت‌امنای بیمارستان نیز می‌باشد، درخواست کرد: روند تامین دستگاه‌های مورد نياز  بیمارستان از جمله سی آرم و مامو تسريع و عملياتی شود.

در اين مراسم مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محبوبه حقیقی دبیر شورای راهبردی سلامت شورایعالی مناطق آزاد و جمعی از معاونان و مدیران سازمان‌، حضور داشتند.