مهدی کشاورز: تحقق شهر هوشمند بدون شهروند هوشمند غیرممکن است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، گفت: باید در کنار مولفه های سبک زندگی ایرانی- اسلامی، به مولفه های سبک زندگي هوشمند نیز توجه کنیم، چرا که اکنون در جامعه امروز، ارتباطات، فراگیری و اقتصاد دیجیتال از اهميت ويژه اي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ‏‎مهدی کشاورز  با اشاره به محورهای تحقق شهر هوشمند، شهروند هوشمند را نخستين پیش‌نیاز و مهم‌ترین مؤلفه رسيدن به حکمرانی هوشمند عنوان کرد و افزود: هوشمند سازي و ارتقای مطلوب فضاي مجازي در دنيای امروز بدون شهروند هوشمند غیرممکن است و این موضوعی است که آگاهی بخشی و افزایش سواد دیجیتال امور مردم و حتی مسئولین را به همگان یادآور می شود.

وی ضمن تاکید بر نقش آموزش، بر ضرورت دستیابی به حداقل‌های آگاهی تاکید کرد و گفت: باید مسئولانه‌تر از گذشته عمل کنیم و به سطحی دست یابیم که بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.

کشاورز در پایان با اشاره به آیه‌ی "إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ" اظهار داشت: تا زمانی که تک تک ما تغییر نکنیم، نمی توانیم انتظار تغییری در جامعه و محیط اطرافمان داشته باشیم و این کلیدی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

مهدی کشاورز در پایان سخنان خود طراحی یک برنامه عملیاتی مطلوب را عامل پیشرفت در تمام حوزه ها عنوان کرد و گفت: مولفه‌های دیجیتال باید در زندگی امروز تعریف شود و این مهم جز با مشارکت نخبگان و دست اندرکاران امر امکان پذیر نیست.