مناطق آزاد ظرفیت مهمی در تحولات اقتصادی کشور است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مناطق آزاد را داراي ظرفیت مهمي در تحولات اقتصادی کشور برشمرد كه اين مهم مي تواند الگويي براي كشورهاي همسايه باشد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سیدحسن هاشمی ضمن ارزيابي مثبت از برگزاري دومين نمايشگاه كيتكس كيش در حوزه تحول دیجیتال، گفت: کارگروهی توسط هیئت وزیران در اين زمينه تشكيل شده كه این مهم نشان‌دهنده‌ اهمیت این حوزه می باشد.

وی ادامه داد: برای مطالبات به‌حق اصناف به ویژه سازمان نظام صنفی، رایانه‌ ای در قالب مصوبه در دولت جدید محقق شده است.

هاشمی، هدف از شکل‌گیری منطقه آزاد کیش و دیگر مناطق آزاد را برون‌ رفت از قوانین دست‌ و پا گیر اقتصادی و رسيدن به تحول در این حوزه عنوان کرد و افزود: در بخش خصوصی و تحول دیجیتال، نیازمند نگاهی متحولانه‌ هستیم و مناطق آزاد ظرفیت مهمی در تحولات اقتصادی کشور است.

وی با بیان اين که اکنون توان جذب متخصص خارجی و تعاملات بیرونی وجود ندارد، گفت: مناطق آزاد با ظرفيت هاي موجود می‌تواند تحریم‌ها را دور زده و باعث تحول اقتصادی شوند.

هاشمی ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات را مناسب آنچه نیاز روز جامعه است دانست و افزود: می‌توان به این توانمندی رسید و از ظرفیت شرکت‌های بین‌المللی در داخل، و نیروهای متخصص داخلی در خارج بهره مند شد.

وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: با فعاليت صادرات محور و ارز آوري مي توانيم دانش روز را وارد کشور كنيم.

هاشمی در پایان تصریح کرد: بخش خصوصی باید از خط قرمزها عبور کنند و این مهم بدون حمایت بخش حاکمیتی و برون‌رفت از بروکراسی‌های موجود امکان‌پذیر نیست.

آئین افتتاح دومین نمایشگاه کیتکس با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ابولحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران دبیر هیئت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مدیرعامل شرکت فروغ افکار مجری برگزاری نمایشگاه کیتکس عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.