ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم شب های قدر

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بر اهمیت رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم شب های قدر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا از  نظارت های حداکثری بر رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مراسم شب های قدر خبر داد و گفت: مساجد و حسینیه ها حداکثر با ظرفیت 70 درصد  مي توانند نسبت به پذیرش شرکت کنندگان در این شب های معنوی  اقدام کنند.

رضانیا اظهار داشت: در صورت امکان، مراسم شب های قدر در فضای باز برگزار شود در غیر این صورت دست اندرکاران امر باید نسبت به تامین تهویه مناسب فضاهای سر پوشیده اقدام کنند و نظارت دقیق بر فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

وی در زمان برگزاري مراسم از ممنوعيت خوردن و آشاميدن خبر داد و افزود: پذیرایی به صورت بسته بندی در پایان مراسم انجام مي شود و آب سردکن های مشترک جمع آوری و آب شرب به صورت بطری در اختیار شرکت کنندگان  قرار مي گيرد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بر ضرورت استفاده از ماسک برای تمام شرکت کنندگان در طول مراسم تاکید کرد و بیان داشت:  افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای و کودکان در مراسم شب های قدر شرکت نکنند.

محمدرضا رضانیا حداکثر زمان مراسم را 2 ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: متولیان امر به گونه ای برنامه ریزی کنند که از ازدحام جمعیت هنگام ورود وخروج و زمان پذیرایی پیشگیری شود.

 وی ادامه داد: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند مراسم ها باید با ۳۰ درصد جمعیت و حداکثر ۹۰ دقیقه برگزار شود و در مراکز نارنجی  ۵۰ درصد ظرفیت و این رقم در مراکز زرد نیز ۷۰ درصد پیش بینی شده است.

وی بر لزوم اهمیت برنامه‌ریزی خانواده ها برای واکسیناسیون فرزندان خود، به ویژه 5تا 12 سال، تشویق و ترغیب عموم مردم جهت تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است و باید با جدیت تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شود.