رعایت معیارهای رسانه ای لازمه تحقق کیش ایده آل است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش "رعایت اخلاق، داشتن منطق و آزادی بیان "را به عنوان سه اصل مهم در حوزه رسانه ها برشمرد که این مهم می تواند جزیره کیش را به منطقه ای ایده آل تبدیل کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در نخستین نشست صمیمانه با اصحاب رسانه کیش که شامگاه شنبه 27 فروردین در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر لزوم اهمیت "رعایت اخلاق، داشتن منطق و آزادی بیان" تاکید کرد و گفت: تعامل سازنده اصحاب رسانه با سازمان منطقه آزاد کیش می تواند در حوزه های مختلف تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در جامعه عنوان کرد: رسانه ها در امیدبخشی و ترسیم افق روشن و توسعه کیش نقش مهمی را بر عهده دارند.

کشاورز با اشاره به فرمایش امام (ره) که فرمودند" هر کس هر کجا هست کار خود را درست انجام دهد تا مملکت آباد شود" گفت: مهم این است که نقشی داشته باشیم و آن را به خوبی ایفا کنیم.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رعایت استانداردها و انصاف، اظهار داشت: کسی حق ندارد دیگری را قضاوت و یا حق کسی را پایمال کند.

مهدی کشاورز بر اهمیت رسالت خبرنگاری در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید بدون مستندات در مورد دیگران صحبت کنیم و این که بخشی از واقعیت بیان و بخشی بیان نشود به معنای نادیده گرفتن حق دیگران است و گناه محسوب می شود.

کشاورز تاکید کرد: اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی باید نقد دلسوزانه و سازنده ای داشته باشند.

وی مرز میان نقد دلسوزانه و مطالبه‌گری را بسیار نزدیک عنوان کرد و افزود: نقد فقط دیدن نقاط منفی نیست بلکه باید منصفانه بوده و نقاط مثبت هم دیده شود و مسئولان، مردم و همچنین رسانه‌ها نیز از این امر جدا نیستند و از آن ها درخواست دارم تا عملکرد سازمان را نیز نقد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام عمرانی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات و زیرساخت های موجود در کیش برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تشکیل شوراهای مشورتی جوامع صنفی، پیگیری و رسیدگی، ایجاد نظم و ساماندهی شرایط موجود در منطقه از جمله برنامه های کوتاه مدت سازمان منطقه آزاد کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: توریسم آموزشی، سلامت و ورزشی، تسریع در تکمیل پروژه های فنی و زیرساختی، ایجاد درآمدهای پایدار سازمان، حل مشکلات برق و آب جزیره، توسعه حوزه های گردشگری از برنامه های میان مدت سازمان است.

وی راه اندازی بورس بین الملل و بانک آفشور با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری را دارای اهمیت بالا و جزو برنامه های بلند مدت سازمان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز تاسف، واگذاری تولید و توزیع شرکت آب و برق منطقه به بخش خصوصی در سال های گذشته را یکی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت ارتقاء زیرساخت های جزیره کیش؛ حوزه آب، برق و فاضلاب این جزیره در 10 سال گذشته توسعه ای نداشته است.

محمد نیکجو، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به این که رسانه ها در کنترل و هدایت افکار عمومی نقش مهمی را ایفا می کنند، افزود: رسانه ها در رهبری افکار عمومی کیش نقش موثری داشته و با وجود تمام مشکلات موجود در حوزه اطلاع رسانی نقش آفرینی می کنند.

وی بر نقش مهم رسانه ها در روحیه امید بخشی و خود باوری با توجه به مشکلات موجود در جزیره کیش اشاره کرد و بیان داشت: هدایت و کنترل افکار عمومی تحت تاثیر قلم رسانه ای است که مشخص می کند به چه چیزی فکر کنید و چگونه فکر کنیم پس مسوولیت سنگینی در مقابل عموم مردم بر دوش رسانه ها است.

وی ارتباط دو سویه با مردم را یکی از اهداف مهم روابط عمومی در سال جدید عنوان کرد و گفت: این امر با حضور رسانه ها محقق خواهد شد چرا که مخاطبان با رسانه ها به راحتی گفتگو و مشکلات موجود در منطقه را عنوان می کنند.

وی افزود: با همکاری رسانه ها در حوزه آموزش و ارتقاء دانش خبرنگاری با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و رسانه های کشوری قصد داریم از ظرفیت های آموزشی این مراکز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رسانه های جزیره کیش از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار هستند که در ایام نوروز شاهد اطلاع رسانی مطلوبی از سوی رسانه های محلی بودیم.

نیکجو افزود: رسانه ها باید ضمن توسعه در زمینه های کمی باید در حوزه های کیفی نیز پیشرفت داشته باشند که این مهم با آموزش مناسب محقق خواهد شد.

محمد نیکجو به رتبه بندی رسانه ها در کیش اشاره کرد و گفت: دغدغه ای که از سوی رسانه ها مطالبه می شود موضوع رتبه بندی آن ها است که این امر از نظر میزان تاثیر گذاری در حجم و کیفیت فعالیت ها، دانش رسانه ای و میزان مخاطب با همکاری رسانه ها انجام می شود.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص حمایت از رسانه ها نیز عنوان کرد: میزان خبرهای تولیدی، بازنشر اخبار، حضور در رویداد ها و پوشش های خبری توسط رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین رسانه های فعال کیش در این نشست به بیان برخی مشکلات از جمله سرانه حمایتی، توجه ویژه به مشکلات معیشتی، استفاده بهینه از ظرفیت های رسانه ها و همراهی و همکاری بیشتر سازمان و شرکت های تابعه و نگاه واقع بینانه بر رسانه ها و در نظر گرفتن سختی کار برای فعالان این حوزه پرداختند.

شایان ذکر است در این نشست رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند.