برگزاری آموزش صحیح لازمه تحقق سازمان های تحول گرا است

مهدی کشاورز در بازدید سرزده از بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت برگزاری آموزش صحیح برای کارکنان سازمان و شرکت های تابعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز سه شنبه شانزدهم فروردین در ابتدای بازدید سرزده خود از بخش های مختلف سازمان با حضور در مرکز اسناد و اداره آموزش و پژوهش در جریان روند فعالیت این اداره قرار گرفت و گفت: برگزاری آموزش های صحیح می تواند مرکز قوت سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق شهر هوشمند باشد. 

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بیان این که اداره آموزش و پژوهش، دوره های آموزش ویژه پرسنل سازمان را برگزار می کند، ضرورت دارد طبق نیاز سنجی سر فصل های مهم و کاربردی متناسب با شرح و وظایف کارکنان را در برنامه کاری خود قرار دهد. 

مهدي كشاورز  فعالیت مرکز اسناد در حوزه آرشیو بندی اطلاعات را مثبت و مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این که مرکز اسناد سازمان منطقه آزاد کیش از اهمیت ویژه ای برخوردار است می تواند با ثبت علمی اطلاعات، زمینه ساز موزه اسنادی این منطقه باشد.

 کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با بررسی تاریخ خلیج فارس با محوریت تمرکز بر جزیره کیش، می توان قدمت این منطقه را در قالب یک موزه ارائه کرد که این امر علاقمندان زیادی را از داخل و خارج از کشور به جزیره جذب می کند.

وی ضمن بازدید از کتابخانه و شیوه آرشیو بندی اطلاعات که بر اساس آمارهای استاندارد و نرم افزارها انجام می شود؛ دستور بررسی طرح کتاب های دیجیتال را صادر کرد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش کیفیت خدمات می توان از فضاهای موجود استفاده بهینه کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در حوزه هوشمند سازی تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه مدون گام های موثری در حوزه هوشمند سازی برداشته شده است تا فرایندها تسهیل و تسریع شود.

 مهدی کشاورز خاطر نشان کرد: باید تمام فرایندهای سازمان به صورت سیستمی و دیجیتالی ارائه شوند.

وی بر ارتقاء خدمات با کیفیت در منطقه آزاد کیش تاکید کرد و گفت: تسریع در نصب دکل جدید جهت ارتقاء و استفاده بهینه از ابزارهای ارتباطی باید در دستور کار مدیریت کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش قرار گیرد.

گفتنی است اداره آموزش و پژوهش سازمان منطقه آزاد کیش دوره های آموزشی ویژه کارکنان سازمان را بر عهده دارد که در ابتدای هر سال با نیاز سنجی از معاونت ها و مدیرت های سازمان بر اساس نیازها؛ تقویم آموزشی را تدوین می کند.

تا کنون 24 دوره آموزشی با سرفصل های " تفکر سیستمی، فرایندهای سازمانی، مدیریت بحران و آشنایی با تهدیدات و جنگ های اطلاعاتی، ثبت سفارش و آشنایی با مقررات، اصول و مهارت های مربیگری، آسیب شناسی خانواده، امنیت شبکه های اجتماعی و سواد رسانه ای، اصول و فنون مذاکره، متقاعد سازی مسائل حقوقی، قانون کار و نحوه دادرسی، کاربرد آمار در امور اداری و ارتباط موثر بر زبان بدن، قانون چک، مهندسی فرایندهای سازمانی، حسابداری پیمانکاری، مدیریت استراتژیک سازمانی، علم داده، پیشگیری از تخلفات اداری، مدیریت تضاد بین فردی، رهبری تحول در سازمان ها، قوانین و مقررات تامین اجتماعی، گزارش نویسی، مدیریت استرس و مالیات بر ارزش افزوده" با 111 ساعت برای بیش از 1300 نفر برگزار شده است.

شایان ذکر است مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه احمد رجب پور معاون توسعه مدیریت و محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، از معاونت فرهنگی و اجتماعی،مدیریت های برنامه بودجه، امور حقوقی، املاک و مستغلات، حسابرسی، کار و اشتغال، بازرگانی، صنایع و اداره محیط زیست بازدید کرد.