مساجد کیش محور اصلی فعالیت های فرهنگی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برخی از مراکز گردشگری و مركز اسلامي جزیره، مساجد را محور اصلی فعالیت های فرهنگی و اسلامی این منطقه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز عصر دوشنبه هشتم فروردین در بازدید از مسجد ثامن الائمه (ع) و مركز اسلامي کیش که با رویکرد معماري سنتي ايراني و مدرن در حال ساخت است، اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی و اسلامی در فضایی معنوی و آرامش بخش، هنر ارزشمند ایران اسلامی را به تصویر می کشد و باید جزئیات این مجموعه ماندگار به صورت مکتوب تهیه شود. 

کشاورز با بیان این که قداست مسجد ثامن الائمه (ع) بر فعالیت های فرهنگی مقدم است، گفت: موضوعات فرهنگی در مساجدی که در مرحله ساخت و در حال تکمیل است باید پیش بینی شود.

به گفته کشاورز طراحي ساختمان این مجموعه با معماري ایرانی می تواند مرکزی براي تقريب مذاهب، اديان و بناي يك ساختمان شاخص در مركز جزيره کیش باشد.

 مهدی کشاورز همچنین با حضور در شهر زیر زمینی کاریز ضمن بازدید از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این مجموعه در جریان فعالیت و ارائه خدمات شایسته به مهمان نوروزی قرار گرفت و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش برای پیشرفت و توسعه جزیره "برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت" را در اولویت کاری خود قرار داده است. کشاورز در ادامه تصریح کرد: مجموعه تفریحی شهر زیر زمین کاریز از قابلیت های زیادی برخوردار است و می تواند فعالیت های خود را ارتقاء دهد. 

وی بیان داشت: با بهره گیری از تجارب فعالان حوزه گردشگری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش می توان از ایده های خلاقانه در راستای ارائه خدمات متنوع فرهنگی و سنتی جهت جلب رضایتمندی گردشگران استفاده کرد.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: مجموعه تفریحی کاریز با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، رونق بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

 مشتاق مشتاقی خیر و بانی ساخت مسجد ثامن الائمه (ع) و مركز اسلامي کیش با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته این مجموعه، گفت: ساخت این مسجد که نمونه ای کم نظیر در جهان اسلام است، تمام مصالح بکار رفته متناسب با اقلیم مرطوب وگرم کیش انتخاب شده و در آزمایشگاه های معتبرداخلی وخارجی، مورد ارزیابی قرارگرفته اند،

مشتاقی افزود: این مجموعه در زميني به مساحت١٥٠٠متر مربع با زير بناي حدود٣٠٠٠مترمربع در سه طبقه طراحي شده، طبقه زيرزمين شامل سالن چند منظوره، آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي و وضوخانه، طبقه همكف شامل شبستان آقايان، رواقها، فضاي ورودي و وضوخانه و آبدارخانه، طبقه اول شامل شبستان بانوان، اتاق آموزش، سوئيت مهمان و وضوخانه و آبدارخانه است.

وی اظهار داشت : سازه مسجد و مركز اسلامي كيش با استفاده از المان هاي معماري سنتي و ساختمان هاي شاخص جزيره كيش در قالب المانهايي با كاربري سازه ايدر جهت حفظ معماري ساختمان و با در نظر گرفتن ماندگاري اين بنا طي سالها و قرنها به صورت يك سازه يكپارچه بتني از فونداسيون تا گنبدها و مناره ها طراحي شده كه براي اجراي اسكلت اين بناي فاخرحدود٣٢٠٠متر مكعب بتن و صدها تن ميلگرد استفاده شده است. 

منصور حاج حسینی سرمایه گذار شهر زیر زمینی تفریحی و گردشگری کاریز با بیان این که تعامل سازنده میان سازمان منطقه آزاد کیش و این مجموعه یک فرصت ارزشمندی برای ارتقاء خدمات فرهنگی، هنری و سنتی ایران اسلامی است، گفت: کاریز یکی از جاذبه های گردشگری و آلمان های آرامش بخش همراه با مرجان هایی است که گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند. 

گفتنی است در این بازدید برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران عامل شرکت های تابعه حضور داشتند.