مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از طرح های عمرانی کیش

تمام طرح های عمرانی باید دارای زمان بندی مشخص باشد

مهدی کشاورز ضمن بازدید از طرح های عمرانی کیش بر لزوم ارائه برنامه منسجم، نقشه راه کاربردی و زمان بندی اتمام طرح های در دست اقدام تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان در این بازدید نحوه عملیات اجرایی بهسازی زمین چمن را بررسی کرد و با ابراز نارضایتی ازعدم وجود برنامه مشخص و منسجم، خواستار تسریع در تدوین برنامه زمانبندی برای اجرای بخش های مختلف این طرح شد.

به گفته مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش به عنوان متولیان امر، بهسازی، بازسازی و نوسازی پیست دو میدانی همچنین محوطه و فنس دور زمین به طول ۵۰۰ متر و گاتر جمع آوری آبهای سطحی دور زمین چمن با حمایت معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در حال انجام است.پیست دو میدانی، دور زمین فوتبال شماره یک المپیک کیش، شامل 6 خط استاندارد است که از مواد تارتان پوشیده می شود و به زودی عملیات اجرای آن به پایان می رسد.

با اتمام این طرح، زمین مذکور علاوه بر امکان برگزاری مسابقات دو و میدانی، در سایر رشته های ورزشی میدانی از جمله پرش سه گام، پرتاب نیزه و پرش با نیزه نیز قابلیت استفاده خواهد داشت.

همچنین اجرای چمن هیبریدی برای نخستین بار در زمین فوتبال مجموعه ورزشی المپیک (ترکیب چمن طبیعی و الیاف چمن مصنوعی) در راستای آماده سازی این جزیره برای تبدیل به پایگاه فوتبال کشور در دست ساخت است و بخشی از محوطه مجموعه المپیک نیز به عنوان بانک چمن در نظر گرفته شده که پس از برش برای اجرا به زمین اصلی انتقال می یابد.ساماندهی وضعیت روشنایی با استفاده از نورهای LED و ساخت سازه های پیرامونی به مساحت ۸۰۰ متر نیز از جمله برنامه های مد نظر در بخش های بعدی این طرح است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تسریع در اتمام طرح زمین تنیس افزود: زمان تخمینی برای اتمام این طرح پایان خرداد اعلام شده اما این طرح باید تا 15 اردیبهشت سال جاری به بهره بره برداری برسد.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: زمان بندی در اینگونه موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طبق برنامه ریزی های انجام شده باید این طرح در زمان تعیین شده از سوی سازمان تکمیل شود.

مهدی کشاورز در بازدید از پیشرفت 40 درصدی ساختمان جدید دادگستری کیش، ضمن ابراز نارضایتی از روند پیشرفت ساخت بر لزوم اهمیت تسریع در عملیات این طرح تاکید کرد و افزود: با پیشرفت عملیات ساخت، این طرح با روند فعلی تا پایان سال به بهر برداری نخواهد رسید، از این رو باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: تمام طرح های عمرانی باید دارای زمان بندی مشخص، برنامه مدون و نقشه راه و کاربردی باشند و هیچ قصوری در این خصوص مورد پذیرش سازمان نخواهد بود. 

وی تصریح کرد: آمارهای اعلام شده در خصوص پیشرفت پروژه ها و زمان اتمام طرح واقعی نبوده و باید تمامی آمار و ارقام دارای جدول زمانبندی به روز شده و قابل راستی آزمایی باشد. معاون فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، در تشریح روند بهسازی زمین اصلی تنیس گفت: این طرح بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهسازی و اتمام برج نور، سازه های چادری و سکوهای شرقی و غربی تا پایان خرداد ماه پیش بینی شده است.

ساختمان جدید دادگستری کیش درزمینی به وسعت بیش از3 هزارمترمربع واقع شده که درسه طبقه با زیر بنای 3600 مترمربع در حال ساخت است.زیربنای مفید این ساختمان شامل بخش های مختلفی چون دادسراها، دادگاه ها، خدمات عمومی و مشترک و میان بخشی می باشد. محوطه مجموعه نیز بیش از هزار متر مربع بوده و 590 متر مربع پارکینگ اختصاصی برای این ساختمان در نظر گرفته شده است. متراژ طبقه همکف 1314 متر مربع ،طبقه اول 1256 و متراژ طبقه دوم 696 متر مربع است.

شایان ذکر است در این بازدید سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی، منصور ملانوری سرپرست مدیریت امور زیربنایی، محسن نظرپور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش، محمد نیکجو سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران و مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه حضور داشتند