حضور گردشگران حامی طبیعت در جزیره هندورابی

بیش از ۳۰۰ گردشگر حامی طبیعت و محیط زیست به جزیره هندورابی سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ایرج شرف زاده مدیر جزایر اقماری و مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست سازمان به منظور آگاهی از چگونگی اسکان گردشگران و رعایت اصول زیست محیطی، چهارشنبه ۲۷بهمن از جزیره هندورابی بازدید کردند. 

بر اساس این گزارش گردشگران دوستدار محیط زیست، ضمن ابراز رضایت از سفر خود به هندورابی، پیشنهادات سازنده ای نیز ارائه دادند.

 به گفته مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگران اغلب از بندر چیرویه که در فاصله ۶ کیلومتری هندورابی قرار دارد به این جزیره سفر می کنند.وی بیان داشت: سه جزیره هندورابی ، فارور بزرگ و فارور کوچک در سال ۱۳۸۹ پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به منطقه آزاد کیش الحاق شد. 

شرف زاده در ادامه این مطلب افزود: جزیره فارور بزرگ ۲۶ کیلومتر مربع و جزیره فارور کوچک ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و این دو جزیره در شمال شرقی کیش واقع شده اند، جزیره هندورابی نیز با ۱۰۳ نفر جمعیت، ۲۷ کیلومتر با کیش فاصله دارد.

گفتنی است در این بازدید یک روزه، دکتر سیفی رئیس دامپزشکی کیش نیز به منظور بررسی ورود و خروج احشام و پرورش طاووس های جزیره هندورابی حضور داشت.