صادرات ۹ ماهه مناطق آزاد به ۲۰ میلیارد دلار رسید

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:بر اساس گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و یک میلیارد دلار واردات در این مناطق صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آراد كيش به نقل از تابناک، سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 19 دی ماه)کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از مشکلات این مناطق ارائه کرد که طبق این گزارش مناطق آزاد سکویی برای صادرات بوده و از ابتدای سال تاکنون حدود 20 میلیارد دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات صورت گرفته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات سرمایه گذاری نیازمند مشوق‌ است، افزود: حکمرانی واحد در مناطق آزاد یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور، ادامه داد: با مدیریت واحد می‌توان از ظرفیت مناطق آزاد به درستی استفاده کرد زیرا با اجرای سلیقه‌ای و قوانین متناقض، فعالیت برای سرمایه گذاری سخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مقرر شد بسته‌ای پیشنهادی از سوی شورای مناطق آزاد به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود تا بتوان به درستی از سرمایه گذاران در این مناطق حمایت کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه 1401 به کمیسیون بود که برخی از این پیشنهادات مورد رسیدگی قرار گرفت.