برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ورود شهدای گمنام به جزیره کیش

مردم ولایتمدار کیش با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدای انقلاب و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین و شهدا ستاد کل نیروهای مسلح عصر شنبه در سالروز ورود پنج شهید گمنام به جزیره کیش با بیان اینکه یادآوری رشادت های شهدا ذکر معنوی و نجات از غفلت است افزود: دو اصل مهم در این مورد توجه قرار گرفته است که برپایی یادواره شهدا به عنوان یکی از ذکرهای الهی گامی در راه ایثار و شهادت برداشته می شود.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین و شهدا ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: شهدا راه خود را به خوبی پیدا کردند و فرصت شناسان و فرصت سازان خوبی بودند.

وی تفکر را مقدمه تدبر خواند و افزود: به فرموده امام (ره) یاد و خاطره شهدا باید همراه با عبرت گیری و تدبر باشد و با تفکر در زندگی و پیام های شهدا خود را با موقعیت آن ها تطبیق دهیم.

سردار سید محمد باقرزاده اظهار کرد: زیارت مقدمه میثاق است و تداوم درعبرت گیری باعث بصیرت و مقابله با شکست معنوی می شود و زیارت مزار شهدا فرصتی برای تداوم ارتباط با شهیدان است.

سردار باقر زاده قدرت و محبوبیت را یکی از دستاوردهای شهدا برای انقلاب اسلامی خواند و گفت: این حادثه مهم با پیروی شهدای انقلاب وهشت سال دفاع مقدس از آرمان های امام راحل بدست آمده است.

وی تاکید کرد: بزرگداشت شهدا به این دلیل است که ملت در برابر بیگانگان سر خم نکنند و در مقابل تهدیدها نفوذناپذیر باشند.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین و شهدا ستاد کل نیروهای مسلح شهید حاج قاسم سیمانی را عزیز خواند و گفت: این شهید عزت  خود را در پرتو اطاعت از ولی فقیه به دست آورده است.

به گفته سردار باقرزاده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از بارزترین الگو در مسیر ایثار و شهادت است که در راستای مکتب توحیدی اسلام و در مسیر ولایت و امامت مسیر خود را انتخاب کرد و همواره ملتزم به ولی فقیه بود.

وی همچنین عنوان کرد: تا کنون پیکر پاک ۴۶ هزار شهید تفحص شده و در این ارتباط ۵۰ تن از افراد نیز بر اثر انفجار مین و مهمات بجا مانده از جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید خلیل تختی نژاد یکی از شهدای مدافع حرم استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در این مراسم ائمه جماعات اهل تشیع و تسنن، مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه ، مسئولان نظامی و انتظامی ، فرماندهان بسیج و سپاه نیز حضور داشتند و پس از مداحی و مرثیه سرایی کربلایی محمدرضا نظری با قرائت فاتحه و نثار گل با شهیدان تجدید میثاق کردند.