به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین جلسه ملاقات مردمی محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه های"معیشتی، تسهیلات بانکی، درخواست مجوز ایجاد مراکز خدماتی و گردشگری، بخشودگی جرائم، اشتغال، مشکلات بیمه اي و ارائه طرح هايي در حوزه كسب و كار و فعاليت اقتصادي" شامگاه جمعه نوزدهم آذر در مسجد امام حسين (ع) کیش برگزار شد.
محمدرضا لواسانی "تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و تسریع در راه اندازی کار مردم و فرایندهای اداری" را از شاخص های مهم ارزیابی عملکرد مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: عملکرد مدیران و همکاران یکی از موضوعات مهمی است که در همین جلسه های ملاقات مردمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
لواسانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افرادی که در جلسه ملاقات مردمی حضور می یابند مد نظر داشته باشند که این بدترین نوع مدیریتی است که یک رئیس سازمان بخواهد خارج از عدالت و فرایند برای شخص خاصی دستور موردی صادر کند.
به گفته لواسانی نمی توانیم وارد جزئیات و موردهای خاص شویم و دستوراتی صادر می کنیم که به همه مردم تعلق می گیرد.
وی با بیان این که یک تفسیر اشتباهی در مورد برگزاری جلسه های ملاقات مردمی وجود دارد که برخی از افراد چنین تصوری می کنند که وقتی به رئیس سازمان دسترسی دارند، می توانند یک امتیاز و یا یک موضوع ویژه ای را خارج از نوبت و عدالت دریافت کنند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که اگر در سنوات گذشته چنین موضوعی وجود داشت یک اشتباه مدیریتی بود و تصریح کرد: توصیه می کنم مردم عزیز زمانی که وقت ملاقات دارند موضوعاتی را مطرح کنند که خاص است و رئیس سازمان نسبت به حل مورد اقدام کند.
محمدرضا لواسانی با اشاره به این که در جلسه های ملاقات مردمی موضوعاتی مطرح می شود که به صورت استثنا وجود دارد و در فرایند سازمان با مشکل مواجه شده است و قانونی برای آن وجود ندارد با ورود رئيس سازمان به اين موضوع و با ابلاغ دستور نسبت به حل مشكل اقدام مي شود.
لواسانی با بیان این که موضوعات کلی در حال بررسی و برنامه ریزی است، اظهار داشت: موضوعاتی همچون "اشتغال و مسکن" یکی از مشکلاتی هست که امروز در جزیره به اوج خود رسیده و برای آنها برنامه ریزی های کلان داریم و به صورت موردی، دستور خاصی نمی توانیم صادر کنیم.
وی در خصوص نظام پیگیری و حل و فصل موضوعات مطرح شده در نشست های ملاقات مردمی گفت: یکی از گله ها از همکاران این هست که برخی افراد مراجعه می کنند و تعیین تکلیف نمی شوند یعنی موضوعی در ذهن فردی تداعی شده و به سازمان مراجعه می کند به آن فرد نه پاسخ قاطع داده می شود نه پاسخ قانع کننده ای دارند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت پاسخگویی به مردم و پیگیری دستورهایی که در راستای حل مشکلات ساکنان این منطقه صادر شده است اشاره کرد و افزود: برخی از موضوعات مطرح شده، درخواست های رایجی است که نمی توان در چار چوب قوانین دستور خاص داد و از نظر مدیریتی کار درست و استانداردی نیست.
محمدرضا لواسانی خاطر نشان کرد: وقتی از یک حوزه ای مردم گله مند هستند و هیچ پاسخ درستی دریافت نمی کنند این مهم بیانگر آن است که در حوزه های مختلف دچار چالش هستیم و سازمان قادر به پاسخگویی به مراجعه کننده در حوزه مربوطه نیست.
لواسانی منش و رفتار تمام مسولان را ارتباط مستقیم با عموم مردم دانست و گفت: یکی از مهمترین ارزیابی عملکرد مدیران ارتباط آنان با مردم جامعه هدف است.
وی اظهار داشت: زمانی که مسوولیتی را می پذیریم باید قبول کنیم که روز جمعه خارج از ساعات اداری برای مردم وقت بگذاریم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش علت انتخاب روز های جمعه و تعطیلی، برای برگزاری جلسه های ملاقات مردمی را فراغ بازتر مدیران عنوان کرد و گفت: ضرورت حضور مسوولان در ملاقات مردمی به خاطر برخی از موضوعاتی است که باید مورد کارشناسی قرار گیرند و در روزهای کاری این موضوع سبب مختل شدن فعالیت هاي سازمان می شود.
محمدرضا لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین دیدار با اصحاب رسانه و اعلام شماره تلفن برای ارائه موضوعات در زمینه های مختلف، اظهار داشت: پیامک های بسیار زیادی از سوی مردم جزیره به ما ارسال می شود و هر شب گزارش گیری از آن شماره تلفن اعلام شده به مردم در دستور کار است و این اقدام در شناسایی نقاط فساد در سیستم ها، روش ها و هم اصلاح فرایندها موثر بود.
گفتنی است در دومین جلسه ملاقات مردمی محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش که در مسجد امام حسين (ع) كيش برگزار شد، به مشکلات تعداد بیش از 30 نفر از ساکنان این منطقه رسیدگی شد.