ایجاد تحول در خدمات درمانی گامی دیگر در حوزه سلامت کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین و گرامی داشت میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار بر ایجاد تحول در حوزه خدمات درمانی کیش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین و گرامی داشت میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار که شامگاه پنجشنبه هیجدهم آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، ایجاد تحول در ارائه خدمات درمانی کیش را گام دیگر در حوزه سلامت این منطقه عنوان کرد.

محمدرضا لواسانی در ابتدای این مراسم شغل پرستاری را یک مسیر کوتاهی برای رسیدن به خدا دانست و گفت: اگر کسی به دنبال عاقبت بخیری و معامله‌ای شیرین با خدا باشد سریع ترین و راحت ترین راه شغل پرستاری است.

لواسانی با اشاره به حدیثی از پيامبر اکرم (ص)، مبنی بر اینکه "هر كس در برآوردن نياز بيمارى بكوشد، خواه آن را برآورد یا برنياورد، از زير بار گناهان خويش بيرون مى‏‌رود به‏‌سان آن روز كه از مادر، زاده شده است." گفت: این حدیث یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به خدا است.

وی در رابطه با دانش و هنر عکاسی، افزود: به تعداد عدد عکس ها و چشم ها تفسیر وجود دارد برای عکس ها و این واقعیت هنر بسیار ویژه و قابل تامل و تاثیرگذار است و در کیش نیز علاقمندان خاصی در این حوزه فعالیت می کنند و نیاز هست برنامه های جدیدی را تعریف کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از عوامل معاونت فرهنگی و اجتماعی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، رئیس اداره امور زنان و مجری توانمند و تمام دست اندرکاران که این مراسم را برگزار کردند، گفت: تشکر ویژه از بیمارستان جزیره که طرح پایگاه سیار کنترل سلامت را در کیش و هندورابی راه اندازی کردند.

محمدرضا لواسانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای رفاه حال اقشار مختلف مردم جزیره طرح پایگاه سیار کنترل سلامت در محله های مختلف کیش به صورت دائم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

لواسانی با بیان این که فرصت های گردشگری از قبیل "هتل ها، امکانات اقامتی، مراکز پذیرایی به ویژه چکاپ عادی و یا تشریفاتی در بیمارستان جزیره کیش نا شناخته است، اظهار داشت: با برنامه مدون قصد داریم در این دوره کارهای ویژه ای انجام دهیم.

وی بیان داشت: زمانی که گردشگران وارد جزیره می شوند از ارائه خدمات درمانی مطلع نیستند و این در حالی است که بیمارستان کیش از كادر درمان مجرب، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخوردار است.

لواسانی با اشاره به این که برخی از خدمات توریسم درمانی باید برون سپاری شود، گفت: با توجه به کادر درمان مجرب بیمارستان کیش؛ پرستاران و پزشکان می‌توانند با عزم جدی در قالب تعاونی، این برون سپاری را عهده‌دار شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این مهم توسط كادر درمان بیمارستان کیش انجام شود به مراتب بهتر از این خواهد بود که یک شرکت و موسسه ای خارج از جزیره برون سپاری را عهده دار شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش "توریسم‌سلامت" را جزو اولویت‌های  سازمان برشمرد و تاکید کرد: این مهم از برنامه های فوری و قطعی سازمان است و باید در حوزه توریسم درمانی به ویژه "چکاپ تشریفاتی و عادی" یک کار تبلیغاتی در سطح گسترده انجام شود.

محمدرضا لواسانی با بیان این که ساکنان جزیره کیش از ارائه خدمات درمانی کیش بسیار گله مند هستند، افزود: این نگرانی برای مردمی که آشنا به سیستم سازمانی نیستند، افزون‌تر است.

لواسانی گفت: نگرانی موجود نشان هنده این مهم است که نیاز به تحول جدی در این حوزه داریم و یکی از کارهایی که پیگیری شده احداث درمانگاه سازمان تامین اجتماعی در کیش است.

وی پیگیری ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی را از وظایف این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: مبالغ اخذ شده از بیمه‌شدگان در صورت عدم ارائه خدمات لازم، غیرشرعی و غیر قانونی است و ساخت درمانگاه، تعهدی برای تامین اجتماعی است که سازمان منطقه آزاد کیش به جد پیگیر آن است.

لواسانی در پایان بر لزوم اهمیت شاد بودن برنامه‌های متنوع در برگزاری چنین مراسم هایی تاکید کرد و افزود: تمام جامعه‌ی مخاطب این محافل باید دیده شوند و برنامه‌هایی در همین راستا در دستور کار قرار گیرد.

گفتني است به همت اداره امور زنان کیش آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین و گرامی داشت روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش،کادر درمان و سلامت و عکاسان، در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

همچنین ضمن اهداء جوایز به برگزیدگان رویداد ملی بانوی ایران‌زمین و افتتاح نمایشگاه عکس با اهداء لوح تقدیر از پرستاران جزیره کیش به مناسبت گرامی داشت میلاد حضرت زینب (س)و روزپرستار تجلیل شد.