رشد و پیشرفت اقتصاد کشور در گرو توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دستیابی به فناوری های جدید را عامل ارتقا جایگاه کشور خواند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه اینوکس ۲۰۲۱ ، با تاکید بر نگاه تکنولوژیک به رویدادهای اینچنینی و ایجاد تفکرهایی که ریشه در فناوری های نوین دارد، برپایی نمایشگاه های مشابه را در سرمایه گذاری های کیش و دیگر مناطق آزاد موثر برشمرد.

دلیری درادامه افزود: دنیا به سرعت به سمت نوین شدن پیش می‌رود و با توجه به اینکه حوزه های خدمات، تولید، نقل و انتقالات مالی و زندگی روزمره به سمت دیجیتالی شدن و سهولت حرکت می کند باید برای دستیابی به اهداف مد نظر، خود را با این موضوع هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولیدات داخلی و مانع زدایی ها گفت: درراستای اجرای فرامین رهبر گرانقدر تلاش می کنیم تا اقتصاد ریشه در دانش داشته باشد و تولید داخلی شود و از این رو تحولی بزرگ در زیرساخت های تولید کشور را تجربه کنیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از پیشی گرفتن دستگاه های اجرایی، نهادهای مالی و تولیدکننندگان برای رسیدن به فناوری های جدید بر جایگاه عالی کشور در بحث علمی تاکید و تصریح کرد: اساتید، جوانان و تحصیل کردگان ما از تفکر و دانش بالایی برخوردار هستند و با ایجاد شرکت های دانش بنیان طی چندسال گذشته گام های بزرگی در این راستا برداشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بسته های حمایتی که از سوی دولت برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده بود موجب شد تا امروز شاهد فعالیت بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان و ده ها هزار استارتاپ در کشور باشیم، به طوری که بخش بزرگی از صنعت بر اساس شرکت های دانش بنیان فعال است و خود اتفاق خوبی در بخش تولیدات داخلی محسوب می شود.

علیرضا دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوربه اهمیت حضور سه بازارسرمایه، پول و بیمه در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: این بازارها خدمات عمومی و تسهیل گرانه به مردم ارائه می دهند و عملکرد سال های گذشته آنها نشان دهنده استقبال عمومی بالا برای استفاده از خدمات تحول آفرین بوده است. مدیران این حوزه نیز با تفکری نوین اتفاقات خوبی برای مردم رقم زدند.

وی در بخش دیگر سخنانش بسیاری از معضلات اجتماعی اقتصادی در جامعه را ناشی از عدم ضریب نفوذ بیمه خواند و گفت: همراهی بیمه مرکزی و استارتاپ‎ها با معاونت علمی در طی جلساتی، موجب شد درمدت کوتاه مجوز یا دستورالعمل راه اندازی استارتاپ های بیمه ای اخذ و پس از صدور مجوزها خدمات بیمه ای بدون کاغذ اجرایی شود و اکنون کمتر از یک سال است که بیش از 16 شرکت استارتاپی حوزه اینفورتک در کشور فعال بوده و بیمه به صورت تسهیل گرانه در حوزه وب به دنبال ارائه خدمات می باشد.

علیرضا دلیری حضورصندوق های سرمایه گذاری جسورانه و پی وی آر در بازارسرمایه را اتفاقات بزرگ و مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته بیش از 21 صندوق مجوز گرفتند که 17 صندوق تاکنون پذیره نویسی شده اند.

به گفته دلیری راه اندازی پلتفرم های تامین مالی جمعی، بستر تسهیل گرانه ای برای جمع آوری گروه های خُرد در جامعه است.