اصلاح فرایندها یکی از ماموریت های مهم سازمان منطقه آزاد کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اصلاح فرایندها را یکی از ماموریت های مهم سازمان برای برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش روز دوشنبه هشتم آذر در جلسه شورای معاونان و مدیران که با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ بر اصلاح فرایندها برای برون رفت از مشکلات پیش رو تاکید کرد.

لواسانی با اشاره به انجام باز مهندسی در تمام سیستم ها و روش هایی که سبب کندی فرایند اداری برای ارائه خدمات به مردم و برخی اوقات نیز سبب ایجاد فساد شده است، گفت: کارآفرینان انتهای مسیر خود را نمی توانند مشخص کنند و به یک بیزینس پلن مشخصی دست یابند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات موجود، معلول های زیادی از بین خواهد رفت و سبب رونق و قوت گرفتن کسب و کارها در جزیره کیش خواهد شد.

لواسانی گفت: با برنامه مدون و فرایند های شفاف سازی مشکلات سازمان منطقه آزاد کیش را مرتفع خواهیم کرد تا مردم احساس بی عدالتی نکنند.

وی با بیان این که امسال هشتمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس 2021 بعد از کرونا برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاهای مختلف در سال نخست از زمان تاسیس با یک سری اهداف مشخص و ... تاسیس می شود و پس از گذشت چند سال به تدریج اهدافی که سبب برگزاری نمایشگاه شده از ذهن ها خارج می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با دور شدن از اهداف اصلی نمایشگاه این اقدام مهم به یک کار نمایشی مبدل می شود و خاصیت خود را از دست می دهد.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش امسال بعد از کرونا این نمایشگاه برگزار می شود و هر قسمت ماموریت خود را در این نمایشگاه پیگیری کرده و نتایج کسب شده از نمایشگاه را ارائه خواهند داد.

محمدرضا لواسانی با بیان این که در کیش با اقشار مختلف مردم، سرمایه گذاران و کار آفرینان ارتباط داشتم و موضوعات را تا حدودی دسته بندی کردم، گفت: اهم مشکلات کار آفرینان و سرمایه گذاران در این منطقه مشکل بروکراسی اداری است.

لواسانی خاطر نشان کرد:  سخت شدن فرایند صدور مجوزهای کسب و کار و فرایندهای پیچیده و اعمال سلیقه های قسمت های مختلف در قراردادها و مشارکت ها سبب ایجاد مشکلات عدیده ای شده است.

وی اظهار داشت: با وجود پرونده های متعدد در حوزه حقوقی؛ کمتر شهرکی را در کیش داریم که مشکلات حقوقی ندارند و دچار آسیب های جدی در جامعه نشدند.  

محمدرضا لواسانی افزود: در سنوات مختلف تلاش ها وزحمات زیادی برای جزیره کشیده شده است ولی نقاط ضعف همچنان انباشته شده و رسیده به دوره ای که مجبوریم با تعیین تکلیف برنامه اصلاحی تدوین کنیم.

گفتنی است در این جلسه حسین شمسیان راد، سعید پورزادی و احمد رجب پور به ترتیب به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شدند و از خدمات ارزنده سعید پورعلی، علی عرب و ناصر آخوندی قدردانی شد.