ارزیابی سطح فعالیت واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه در کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه با تاکید بر نقش مهم این مجموعه در بازار رقابت و عرضه محصولات تولیدی با قیمت عمده به مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش عصر یکشنبه 30 آبان، در بازید از واحد کارآفرینی و توانمند سازی ترمه؛ در جریان سطح فعالیت این مجموعه قرار گرفت و گفت: حضور واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه در بازار رقابت، کالاهای تولیدی با کیفیت و طراحی ویترین غرفه برای عرضه برند ایرانی و شیوه جذب نیروهای توانمند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محمدرضا لواسانی با تاکید بر رونق کالاهای تولیدی واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه، اظهار داشت: با هدف خصوصی سازی این مجموعه و ارائه کالاهای تولیدی با نرخ عمده به مشتریان می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

به گفته لواسانی برای رونق بخشیدن به کالاهای تولیدی واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه یکی از فعالان این حوزه به عنوان پیمانکار انتخاب خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش با حمایت از "کسب و کارها به ویژه کار آفرینان" با در اختیار گذاشتن غرفه استیجاری ارزان قیمت به مدت شش ماه و انعقاد قرارداد حمایتی 40درصدی، رونق و توسعه کسب و کار این واحد را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت عدم توانایی، غرفه مورد نظر پس گرفته خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت درج برند ایرانی در کالاهای تولیدی، افزود: درصد قابل توجهی از ساکنان کیش تمایل به خرید کالای ایرانی تولید شده در کیش دارند. 

محمدرضا لواسانی اظهار داشت: لازمه توسعه و برند سازی هر کسب و کاری مستلزم تلاش مضاعف و عرضه محصولات تولیدی به قیمت عمده به مصرف کنندگان است و این مهم سبب رونق کسب و کار و جذب شمار زیادی از مشتریان می شود.

لواسانی در بازدید از این واحد در جریان مشکلات ارسال کالاهای تولیدی به سرزمین اصلی قرار گرفت و گفت: طی هماهنگی های لازم با گمرک، ارسال کالاهای تولیدی به سرزمین اصلی تسهیل می شود.

وی با بیان این که واحد کار آفرینی و توانمند سازی ترمه برای عرضه هنرهای دستی خود به عنوان سوغاتی کیش باید نسبت به ایجاد غرفه در فرودگاه و ارتباط موثر با هتل های پر تردد اقدام کند، خاطر نشان کرد:  با شناسایی جامعه هدف می توانید در عرضه کالاهای  صنایع دستی گام های موثری بردارید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که مجموعه مهنورا محل مناسبی برای عرضه هنرهای دستی نیست، تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش غرفه ای با قیمت مناسب در فرودگاه برای عرضه هنرهای دستی اختصاص خواهد داد چرا که شمار زیادی از مسافران، صنایع دستی را به عنوان سوغاتی به شهر خود می ببرند.

محمدرضا لواسانی کارهای تولیدی این واحد را مثبت  ارزیابی کرد و گفت: عرضه کالاهای تولیدی با قیمت مناسبی عرضه می شود و غرفه ای نیز در نمایشگاه های آتی برای عرضه هنرهای دستی اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است با استفاده از شبکه سازی 191 منازل، هنرهای دستی در 32 رشته توسط بانوان  انجام می شود و تمام کالاهای تولیدی در نمایشگاه مهنورا به فروش می رسد.

همچنین "توليد پوشاك، پوست بافی، پوست دوزی، گلابتون دورزی،حصیر بافی و زیور آلات، جواهر دوزی، رزین دوزی و ..." از فعالیت های مجموعه کار آفرینی و توانمند سازی ترمه است که به کشور های ترکیه نیز صادر می شود.

در این بازدید معاونان، و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.