صدور پروانه ساخت در جزیره کیش به دو روز کاهش یافت

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حمایت از کسب و کارها در این منطقه از کاهش زمان صدور پروانه ساخت به دو روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش، بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷ آبان، به همراه برخی از معاونان، مدیران و مدیران عامل شرکت های تابعه در بازدید از واحدهای صنعتی، از تسریع در فرایند اداری شهرسازی برای رفاه حال فعالان حوزه صنعت و تولید جزیره خبر داد و گفت: کسانی که به شهرسازی مراجعه می کنند اگر مدارک و نقشه ساخت زمین آنها آماده باشد می توانند ظرف دو روز کاری مجوز خود را دریافت  کنند.

محمدرضا لواسانی برلزوم اهمیت رونق تولید در جزیره کیش اشاره داشت و افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش واحدهای صنعتی باید به سمت رونق تولید داخلی حرکت کنند که در صورت عدم رونق و فعالیت این واحدها، از سوی سازمان زمین واگذار شده پس گرفته خواهد شد.

لواسانی در ادامه بازدیدها و با حضور در یکی از واحدهای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی بر اهمیت درج برند ایرانی در محصولات تولیدی تاکید داشت و گفت: درج برند ایرانی در محصولات تولیدی همراه با افزایش کیفیت سبب رونق تولید و استقبال گسترده مردم از تولیدات داخلی خواهد شد. 

وی همچنین دستور پیگیری و مرتفع کردن مشکلات یکی از واحدهای تولید تابلوهای نقاشی و تزئینی در کیش را صادر کرد و اظهار داشت: فرایند ارسال تابلوهای تولیدی کیش به سرزمین اصلی تسهیل می شود.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش بر رفع مشکل انشعاب آب یکی دیگر از واحدهای تولید لوازم بهداشتی و آرایشی تاکید کرد و افزود: تا آخر هفته مشکل واحد آرایشی و بهداشتی باید مرتفع و نتیجه آن به سازمان اعلام شود.

محمدرضا لواسانی خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نقش حاکمیتی در جزیره باید نظارت دقیق بر مشکلات مردم و واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشد.

لواسانی با حضور در یکی از واحدهای خدماتی و آزمایشگاهی ژئوتکنیک در جریان فرایند فعالیت و مشکلات پیش روی این مجموعه قرار گرفت و گفت: این شرکت برای دریافت گواهینامه های مربوطه نیاز به تغییر نام از شخصی به حقوقی دارد که دستور بررسی در این خصوص صادر شد.

همچنین لواسانی در بازدید از واحد آزمایشگاهی "تعمیر بی سیم" که دانشگاه های" پیام نور و علمی کاربردی" در قالب کارگاهی؛ دوره های آموزشی را در آن واحد برگزار می کنند این مهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فرایند صدور سند این واحد در دستور کار قرار گرفته است و در آینده نزدیک صادر می شود.

وی فعالیت یکی دیگر از واحدهای تولیدی در زمینه تامین پوشاک مورد نیاز بازار مرکز تجاری و مروارید را گامی دیگر در راستای رونق تولید دانست و اظهار داشت: اختصاص تسهیلات مورد نیاز از سوی سازمان جهت فراهم شدن شرایط فعالیت واحدهای صنعتی در این منطقه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

محمدرضا لواسانی دستور بررسی یکی دیگر از واحدهای تولیدی فنس هوشمند سازی برای برخی از حفاظ های امنیتی را صادر کرد.

گفتنی است بررسی مشکلات و فراهم کردن زمینه های توسعه و پیشرفت واحدهای "تولید و مونتاژ درب و پنجره آلمینیومی، تعمیر دستگاه های موتوری، تمدید مهلت ساخت برخی از واحدهای صنعتی به مدت شش ماه" از جمله موضوعات مطرح شده در بازدید سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش بود.