60 درصد رونق و توسعه اقتصادی کیش به گردشگری وابسته است

قائم مقام مدیرعامل جامعه هتلداران ایجاد جذابیت گردشگری جدید را بر افزایش زمان ماندگاری مسافران در کیش موثر برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حاتمی قائم مقام مدیرعامل جامعه هتلداران نیز دراین نشست با اشاره به اینکه محور توسعه کیش بر اساس فعالیت های گردشگری ، تولید و صادرات برنامه ریزی شده عنوان کرد: در روند توسعه کیش 50 هتل ساخته شده که از این رقم 42 هتل فعال هستند و در حال حاضر15 هزار تخت آماده پذیرایی از گردشگران داریم و 5 هزار نفر نیرو در هتل ها مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه توسعه کیش به همین میزان هتل های در دست ساخت و تجهیز برای آینده داریم که با بهره برداری آنها ظرفیت پذیرایی ما به 20 تا 25 هزار تخت خواهد رسید.

حاتمی گفت: طبق آمار بین 5/1 تا 2 میلیون نفر گردشگر در سال به جزیره سفر می کنند، هدف ما از ساخت این هتل ها افزایش روزهای ماندگاری در کیش است که در این صورت رقم سفر به 3 میلیون نفر در سال های آینده می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیط و هزینه های رفت و آمد این موضوع را مشکل اصلی در اقبال کمتر گردشگران از کیش عنوان کرد و افزود: ایجاد ماندگاری گردشگران از 3 روز به  7 روز با جاذبه های بیشتر به توسعه و آبادانی اقتصاد جزیره کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر رشد نامتوازن توسعه کیش بر ساخت و سازهای صحیح برای توسعه تاکید کرد و اظهار داشت: پروژه های نیمه تمامی در کیش وجود دارد که موجب نازیبایی چهره کیش شده بنابراین توجه به زمان و توان ساخت یکی از اصول فعالیت در این حوزه است. حمایت متولیان بخش گردشگری انگیزه ای ایجاد می کند تا پروژه ها را به سرعت آماده بهره برداری و از هدر رفت سرمایه ها و خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم.

حاتمی با اشاره به زمان شیوع کرونا و زیان های مالی هتلداران تصریح کرد: تمامی هتل ها با وجود تعطیلی همه هزینه های پرسنل، آب و برق و اقساط خود را پرداخت کردند و حمایتی دریافت نکردند و اتفاقاتی از این قبیل موجب دلسردی آنها خواهد شد.از مسئولان درخواست دارم تا با نگاه ویژه تری به این بخش توجه کنند چراکه 60 درصد فعالیت های اقتصادی کیش بسته به این حوزه است.