آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در کیش

طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک،سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع و ابتلای کودکان 9 ماه تا 7 سال در کیش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت در تشریح  اجرای این طرح گفت:  واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون از 8 تا 21 آبان برای ایمن سازی جزیره کیش به عنوان موثرترین روش های پیشگیری از بیماری اجرا خواهد شد.

رضا نیا افزود: عدم اجرای برنامه های ایمن سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان موجب طغیان بیماری در این کشورها شده که با توجه به تردد اتباع بیگانه، خطر گسترش بیماری در استان هرمزگان و کشور وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، طرح واکسیناسیون تکمیلی، همزمان با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  و ۷ دانشگاه علوم پزشکی در مناطق جنوب و جنوب شرقی به مدت ۲ هفته در کیش نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ساکنان می توانند صبح ها از ساعت 8 تا 12 و عصر ها از 17:30 تا 20 با مراجعه به مرکز خدمات جامع بوعلی، پایگاه های سلامت صدف و سحر، کودکان ۹ماهه تا ۷ساله خود(متولدین ۱مهر ۱۳۹۲ تا ۱ بهمن ۱۳۹۹) را بدون در نظر گرفتن سابقه ایمن سازی قبلی واکسینه کنند.

دکتر رضانیا در پایان از تمامی خانواده ها خواست تا در اجرای این طرح همکاری لازم را با نیروهای بهداشتی مرکز توسعه سلامت کیش داشته باشند.

گفتنی است 7 هزار و سیصد کودک در کیش مشمول این طرح هستند.