کشف و معدوم سازی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف و معدوم سازی سه هزار و 373کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا در این خصوص گفت: در بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط کیش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد ضبط و در گود زباله معدوم شد.

رضانیا تعداد کل بازدید های انجام شده در ماه مهر را 2 هزار و 179نوبت بازرسی عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 575 نوبت مورد بازدید مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک هزار و 312 نوبت بازدید اماکن عمومی و 283 بازدید نیز مربوط به غرفه‌های آرایشی و بهداشتی می باشد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش همچنین 107مورد کلرسنجی، 31مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 13 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 3 مورد بازدید از مدارس ، 18 مورد نمونه برداری از نان، 31 مورد صدور فرم صلاحیت بهداشتی و صدور 416کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط منطقه آزاد کیش عنوان کرد که در این مدت 26 مورد گزارش مردمی دریافت و به شکایات رسیدگی شده است.

دكتر رضانیا گفت: 717 مورد سنجش نيز با تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محيط انجام و پس از بازدید ها درمجموع  3 واحد متخلف پلمب شدند.

رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر برشمرد و با اشاره به روند خوب انجام واکسیناسیون تصریح کرد: مردم با رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی به قطع زنجیره انتقال ويروس کرونا کمک بزرگی می کنند.

وي بر استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست‌ها ، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان و صاحبان واحد‌های صنفی تاکید کرد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از ساكنان جزيره كيش خواست تا در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین بهداشتی از سوی اصناف، شکایات خود در این خصوص را با شماره‌ تلفن هاي ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ به اين مركز گزارش دهند.