رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران مطرح کرد:

توسعه فعالیت ها و رفع موانع مناطق آزاد با حضور سعید محمد

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی را نشان از عزم جدی دکتر سعید محمد برای حل مشکلات و فعال کردن مناطق آزاد برشمرد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید محمدپور رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در آیین افتتاح نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، صادرات را حاصل تولید و تولید را در گرو سرمایه‌گذاری عنوان و بر ایجاد جذابیت در سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

مجید محمدپور با اشاره به توانایی و سابقه‌ی تولید داخلی ۸۵درصد تجهیزات پتروشیمی، افزود: ما در تکنولوژی ساخت مانع و مشکلی نداریم و ۱۵درصد باقیمانده تنها به علت عدم صرفه اقتصادی، تولید نمی‌شود.

وی تحریم‌های داخلی را مانع بزرگ‌‌تری از تحریم‌های خارجی برشمرد و گفت: فعال شدن مناطق آزاد بسته به میزان حمایت از سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از خروج سرمایه آنها به کشور های خارجی است.

محمدپور همچنین از دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواست تا موضوعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را بازبینی کند تا وعده‌ها محقق شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را نشان از عزم جدی دکتر محمد برای حل مشکلات و فعال کردن مناطق دانست.

آیین افتتاح نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور IFEEX2021،  سوم آبان‌ماه با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.