کیش موفق به کسب استانداردهای ملی در سطح مناطق آزاد کشور

منطقه آزاد کیش تنها مرکزی در سطح مناطق آزاد کشور است که استاندارد های ملی در حوزه پوشاک و نساجی را کسب کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاونان و برخی از مدیران این سازمان یکشنبه چهارم مهر در بازدید از آزمایشگاه "بهینه آزما کیش" در جریان فعالیت های این مرکز در زمینه های کنترل کیفیت و نیازهای آموزشی، میکرو بیولوژیک، اتاق انکوباسیون، سم شناسی و ارزش گذاری محصولات" قرار گرفت.

آهنگران در بازدید امروز با اشاره به این که آزمایشگاه "بهینه آزما کیش" بر اساس تحقیقات انجام شده تنها مرکز استاندارد ملی "پوشاک و نساجی"در سطح مناطق آزاد کشور است، اظهار داشت: این مرکز در راستای تسهیل و تسریع فرایند فعالیت های خود می تواند از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش بهره مند شود.

بنابراین گزارش، آزمایشگاه "بهینه آزما کیش" در حوزه آرایشی و بهداشتی با 40 استاندارد درخواست داده شده از سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفته که دارای ایزو 1721 بر اساس استانداردهای بین المللی در 60 کشور در زمینه صادرات قابل پذیرش است.

همچنین نمونه هایی که در این آزمایشگاه تایید می شود مورد استناد 60 کشور جهان قرار گرفته است

آزمایشگاه "بهینه آزما کیش" به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو، محیط زیست، دامپزشکی، اداره استاندارد و اداره غله مورد تایید و دارای صلاحیت است.

بخش میکرو بیولوژیک این آزمایشگاه از دو اتاق کشت برخوردار است که در اتاق شماره یک اقدامات اولیه انجام می شود و اتاق کشت دوم نیز با تجهیزات برند آلمانی، تخصصی و در سطح کشور نادر است و کارهای خاص بیولوژیک و تحقیقاتی  انجام می شود.

اتاق انکوباسیون در آزمایشگاه "بهینه آزما کیش" با تعداد 30 انکوبه ایده آل ترین شرایط را در این مرکز ایجاد می کند.

با طراحی اتاق شستشو ایزوله کار میکروبی در این مکان انجام می شود و به طور مستقیم به فاضلاب شهری متصل نیست بلکه از فاضلاب شهری اختصاصی برخوردار است.

بخش تخصصی آزمایشگاه اتاق سم شناسی است که با دستگاه های به روز دنیا با هدف بررسی سلامت شیمیایی انواع مواد غذایی فعالیت می کند که نسبت به اندازه گیری انواع شیرین کنند های مصنوعی، نگه دارنده ها و سموم غلات استفاده می شود.

یک دستگاه دیگر برای سموم آفت کش در محصولات کشاورزی اندازه گیری می شود و دستگاه دیگر نیز فلزات سنگی در انواع مواد غذایی، آب و مواد آرایشی کاربرد دارد.

لازم به ذکر است در بخش آماده سازی نمونه ها؛ با ارائه نمونه های مختلف در آزمایشگاه یک سری مراحل آماده سازی انجام می شود و به صورت محلول برای انالیز در دستگاه ها قرار می گیرند که باید با استادارد های ملی و یا بین المللی مطابقت داشته باشد و در نهایت نمونه در مرحله رد و یا قبول قرار می گیرد.

در آزمایش سنجش مواد تشکیل دهنده شیر، لبنیات، محصولاتی که از گمرک ارسال می شود و از حساسیت ویژه ای برخوردارند قبل از این که به بازار مصرف وارد شوند در این آزمایشگاه آزمون می شوند.

گفتنی است نمونه هایی که گمرک قصد ارزش گذاری آنها را دارد به این آزمایشگاه ارسال می کنند تا نمونه هایی که بحث مواد عالی و یا شیمیایی، فلزات و پارچه است تعیین ماهیت شوند و پس از مشخص شدن اجزای تشکیل دهنده آنها، براساس نظرات این آزمایشگاه ارزش گذاری می شود.