حمایت اداره کنسولی کیش از دانشجویان افغان در زمینه امور ویزا و اقامت

رئیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش، از حمایت همه جانبه از دانشجویان افغان در زمینه “امور ویزا و اقامت” در  این منطقه خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، زهرا حسین زاده رئیس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش با اشاره به تحولات اخیر کشور افغانستان و در حمایت از مهاجرین افغان ساکن در کیش، گفت: دانشجویان افغان برای اخذ ویزای تحصیلی خود باید به این کشور سفر می کردند که با لغو پروازها و خطرات احتمالی مواجه شدند.

حسین زاده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دانشجویان افغان در حال حاضر می توانند از تقاضای دریافت ویزای خود صرف نظر کنند و اطمینان داشته باشند این اداره ضمن حمایت جدی از آنان، در فرصت مناسب نسبت به پیگیری مجوز اقامت و تقاضای ویزای مجدد آنها اقدام خواهد کرد.

به گفته حسین زاده، اداره کنسولی دانشجویان بین المللی کیش در راستای حفظ امنیت و سلامت دانشجویان افغان که هم اکنون در جزیره زندگی می کنند در تلاش هست با دریافت موافقت مراجع ذی صلاح، اقامت دانشجویان پسر افغان را بدون نیاز به خروج از ایران به اقامت دانشجویی تبدیل کند.

‎زهرا حسین زاده با اشاره به آغاز نام نویسی دانشجویان در سال تحصیلی جدید از تمام پردیس های دانشگاهی خواست نام نویسی مشروط دانشجویان را همچون گذشته در دستور کار خود قرار دهند و اظهار داشت: اداره کنسولی دانشجویان بین المللی در فرصت مناسب نسبت به صدور ویزای تحصیلی متقاضیان اقدام خواهد کرد.

‎شایان ذکر است در صورت پذیرش دانشجوی افغان مقیم این کشور از سوی پردیس های بین‌المللی، روند صدور ویزا برای این دانشجویان به سرعت انجام خواهد شد