اقدامات فرهنگی و اقناعی لازمه بازدارندگی نرم در جامعه است

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور اقدامات فرهنگی، ایجابی و اقناعی را لازمه بازدارندگی نرم، بدون برخورد و مقابله سخت و تاثیر گذاری مناسب در جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی رضائیان دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور شامگاه شنبه 26 تیر در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت "عفاف و حجاب" در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، رویکرد اصلی و غالب بازدارندگی نرم را "اقدامات فرهنگی، ایجابی، اقناعی و بدون برخورد و مقابله سخت" در جامعه برشمرد و گفت: تحقق این مهم مستلزم فراهم کردن زیرساخت های لازم است.

رضائیان در خصوص ساماندهی خانه های شبانه، اظهار داشت: ثبت خانه های شبانه اقدامی بزرگ و به عنوان بازدارندگی نرم؛ موجب جلوگیری از یک توان مضاعف خواهد شد.

وی با بیان این که سگ گردانی جز مصادیق مزاحمت مردم است، افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی، سگ گردانی در فضای عمومی به ویژه پارک ها سبب آسیب رساندن به سایر افراد جامعه می شود و این موضوع قابل پیگیری از مراجع قضایی است.

به گفته دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور، فرهنگ اقتصاد به پیوست های فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد و طرح های زیادی در این زمینه به تصویب رسیده تا بتوانند در مسائل فرهنگی جنبه های اقتصادی را هم تامین کنند.

مهدی رضائیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسائل اقتصادی ضمن این که از اهمیت بالایی برخوردار است ولی عقب ماندگی در حوزه اقتصادی قابل جبران است.

رضائیان تاکید کرد: زمانی که نگرش، باور و عقیده فرد تغییر کند و عادی انگاری این مهم میان اقشار مختلف جامعه در سنین نوجوانی و جوانی رخ دهد این برگشت پذیری به راحتی انجام نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: باید در تعامل مسائل اقتصادی و فرهنگی به این موضوع توجه کرد که در برخی موارد؛ برگشت های اقتصادی با پرداخت هزینه های فرهنگی امکان پذیر خواهد بود.