ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با اهداء شاخه گل و تقدیر از بانوان کیش

نخستین روز بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در سطح جزیره کیش به منظور حفظ کرامت انسانی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با اهداء شاخه گل و تقدیر از بانوان این منطقه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فرج نظری جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش دوشنبه ۲۱ تیر به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و انتخاب روز شمار نخستین روز این هفته با نام "حیا و عفت،مقاومت فرهنگی،واقعه گوهر شاد"در جزیره کیش بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب و نهادینه کردن این امر مهم در جامعه اشاره داشت و گفت: پلیس کیش با حضور در سطح جزیره به ویژه مراکز تجاری و فرودگاه کیش با اهداء گل و تقدیر از بانوان این منطقه بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش، تحکیم بنیان خانواده را محور اصلی شکل گیری امور فرهنگی و اعتقادی در جامعه عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی از اقدامات ارزشمندی هست که در دستور کار فرماندهی انتظامی ویژه کیش قرار گرفته است.

همچنین عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره بر نقش مهم بانوان در جامعه، افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر باور‌ها و اعتقادات مردم تاثیر گذار است و این مهم باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

خسروی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: اداره امور زنان کیش به منظور گرامیداشت سنت ازدواج و تشویق جوانان به این امر، از 6 زوج گردشگر که به کیش سفر کرده بودند با اهداء گل و هدایایی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش از آنان تقدیر کرد.

تقدیر از 40 بانوی فعال در نیروی انتظامی کیش، استقبال از بانوان گردشگر و اهداء شاخه گل در فرودگاه، تقدیر از پرسنل سپاه حفاظت فرودگاه کیش و 5 نفر از بانوان محجبه و دارای پوشش اسلامی سازمان منطقه آزاد کیش به منظور الگوسازی برای سایر کارکنان از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در جزیره کیش است.

شایان ذکر است برنامه‌های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب از بیست و یکم تیر هم زمان با روز ملی عفاف حجاب در جزیره کیش آغاز شده و تا 27 تیر با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ادامه خواهد داشت.