ارائه خدمات مطلوب با سامانه "کیش من" به ساکنان و فعالان اقتصادی

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه "کیش من" را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق شهر هوشمند و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مطلوب به ساکنان، گردشگران کیش و فعالان اقتصادی در این منطقه برشمرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر سوداگران مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که سامانه "کیش من" my.kish.ir گامی دیگر در راستای تحقق شهر هوشمند در جزیره کیش است گفت: یکی از مزیت های مدیریت واحد در سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت ها و موسسات تابعه تامین تمام نیازهای حوزه فناوری و اطلاعات در جزیره کیش است.

به گفته سوداگران پنجره واحد خدمات اشخاص حقیقی در سامانه "کیش من" شرایط ارتباط میان سامانه ای را فراهم کرده است تا تبادل داده ها میان سامانه های موجود در حوزه فناوری و اطلاعات تحقق یابد.

وی با اشاره به این که تعداد 50 سامانه در سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت ها و موسسات تابعه وجود دارد، اظهار داشت: ارتباطات میان سامانه ای می تواند خروجی های خوبی را برای کاربرد مدیریتی و فعالیت فعالان اقتصادی را در جزیره کیش فراهم کند.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه کیش هوشمند را یکی از سامانه های فعال سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: سامانه "کیش من" دو زیر سامانه هوش تجاری و حساب کاربری "کیش اکانت" است که در ارائه خدمات به ساکنان کیش و گردشگران نقش موثری ایفا می کند.

امیر سوداگران در ادامه تصریح کرد: هوش تجاری از قابلیت های جمع آوری داده ها، تحویل گزارش و داشبورد های مدیریتی است که در اختیار سطوح مختلف مدیریت قرار گرفته و سامانه حساب کاربری نیز به عنوان یک پنجره واحد در سرعت بخشیدن ارائه خدمات مطلوب به ساکنان کیش و فعالان اقتصادی تاثیر گذار است.

سوداگران بیان داشت: در سامانه هوش تجاری با ارتباط میان سامانه ای با سامانه های مختلف، تمام اطلاعات بندر و فرودگاه شامل آمار ورودی مسافر و خودرو و ضریب اشغال هتل های کیش به صورت روزانه و آمار اتباع خارجی که در جزیره کیش مستقر هستند را دریافت می کنیم.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش دریافت اطلاعات در حوزه های "حمل و نقل عمومی، گمرک، بانک ها، بیمه ها، استاندارد سازی، ثبت تعداد سرمایه گذاری ها و میزان صدور مجوز" از قابلیت های سامانه "کیش من" بر شمرد و افزود: امكان پرداخت تخلفات رانندگی و عوارض خودروها و اعلام میزان صادرات و واردات فعالیت های اقتصادی و مجوزهایی که در این زمینه صادر می شود فراهم شده است.

امیر سوداگران با بیان این که معرفي بانک های فعال جزیره کیش و اطلاعات مربوط به بانک ها، بیمه ها، فعالیت ها و استاندارد سازی که توسط اداره استاندارد در این سامانه قابل دسترسی است گفت: ثبت تعداد سرمایه گذاری ها، صدور مجوزها، پروانه های تولیدی، میزان صدور مجوز کیشوندی، ابطال آنها و وضعیت سیم کارت ها در این سامانه در نظر گرفته شده است.

سوداگران خاطر نشان کرد: برای اشخاص حقیقی، کیشوندان و فعالان اقتصادی شرایطی فراهم شده که اگر فردی حداقل یک خدمت از منطقه آزاد کیش دریافت کرده باشند به صورت خودکار در سامانه حساب كاربري آن شخص فعال می شود و با ورود به حساب کاربری سامانه my.kish.ir خدماتی که از سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت ها و موسسات تابعه دریافت می کنند می توانند وضعیت خدمت مورد نظر را در آن سامانه مشاهده کنند.

شایان ذکر است: افراد با دسترسي به اطلاعات وضعیت مالکیت و تعداد خودروهایی که تحت مالکیت فرد هستند؛ می توانند تخلفات خودرو و میزان پرداخت تخلفات و نیازهایی که مورد نیاز است در یک محیط تحت وب دریافت و نسبت به رفع نیازهای خود اقدام کنند

همچنین در شرکت ها، سهام داران و هیئت مدیره و اطلاعات تکمیل هر شرکت قابل مشاهده است و در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز قسمت سلامت لیست آزمایش های پزشکی انجام شده قابل مشاهده است و می توانند نسبت به نوبت دهی آنلاین برای دریافت خدمات پزشکی اقدام کنند.