تشریح نیاز های کیش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور آذری جهرمی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برحمایت همه جانبه دولت جهت تقویت زیرساخت های آب، برق و حوزه بسیار حساس فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش جعفر آهنگران مدیرعامل این سازمان در مراسم رونمایی از زیرساخت های پستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار هرمزگان، با تشریح زیرساخت های فناوری در جزیره کیش گفت: استناد به سوابق موجود در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و جزیره کیش نشان دهنده حسن توجه وزیر ارتباطات و توجه ویژه به مناطق آزاد است.

وی افزود: در مدت کوتاه مسئولیتم در کیش تلاش کردم تا با حمایت ملی و استفاده از ظرفیت های بزرگ بخش خصوصی و نهادهای مدنی ،  همچنین کارکنان خدوم و خدمتگزاران گمنام این منطقه آزاد در جهت ارتقا حداکثری کیش در حوزه اقتصاد ملی حرکت کنم .

آهنگران گفت: قدردان زحمات و تلاش های ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت و مدیران پیشین منطقه هستیم که با همدلی شرایط کنونی جزیره را رقم زده اند و همچنان کیش در طرح ها و برنامه های مصوب آینده از رشد و توسعه بیشتری برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اتمام ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش تا پایان دولت گفت: با این اتفاق امکان جابجایی 6 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در این مجموعه مهیا خواهد شد و پایانه فرودگاه کیش به یکی از بهترین پایانه های فرودگاهی کشور تبدیل می شود. همچنین پیش بینی می شود با توسعه ارتباطات بین المللی کیش میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی باشد.

وی همچنین با اشاره به روند صعودی توسعه کیش بر ضرورت سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تقویت زیرساخت های آب، برق و حوزه بسیار حساس فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.

جفر آهنگران در ادامه عنوان کرد: تفاهمنامه 4 جانبه ای مهر سال گذشته در پژوهشگاه وزارت ارتباطات به امضا رسید که بر مبنای آن کیش به عنوان پایلوت حمل و نقل هوشمند در بستر اینترنت در نظر گرفته شد و این نکته کیش را در مسیر تبدیل شدن به شهر هوشمند یاری می کند.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ایجاد گفتمان "کیش برای همه" با هدف بستر سازی سفر تمامی اقشار جامعه به کیش، تسریع اتصال فیبر نوری کیش به هندورابی، تفکیک ساختمان و امکانات شرکت ارتباطات زیرساخت از مخابرات کیش، برقراری فیبر نوری بین مرکز مخابرات صدف و مرکز شهدای گمنام ، تمدید پروانه اپراتور تلفن همراه کیش و گسترش فعالیت آن به سایر مناطق، نظارت بیشتر بر خدمات شرکت های دارای مجوز ارتباطات سیار(همراه اول و ایرانسل) با هدف ارتقا پوشش و ارائه خدمات مطلوب را بخش از نیاز های جزیره کیش برشمرد و گفت: این مسائل مهم با دستورات و تصمیمات وزیر جوان و توانمند ارتباطات محقق می شود.

آهنگران نظارت بر خدمات شرکتهای دارای مجوز ارائه ارتباطات ثابت با هدف کاهش آلودگی فرکانس های رادیوی، تفاهم برای بهره برداری از مرکز داده آینده کیش به عنوان پشتیبان کشوری بر اساس دستور العمل های پدافند غیرعامل، گسترش همکاری متقابل با مرکز ملی تبادل اطلاعات از طریق گذرگاه خدمات دولت الکترونیک، توسعه نقاط تحت پوشش شرکت ایرانسل و کاهش زمان تحویل بسته های بستی که نارضایتی بالایی به دنبال داشته و امکان ارسال کالا از منطقه به سرزمین اصلی برای تقویت تجارت الکترونیک در مناطق آزاد را از دیگر نیاز های منطقه آزاد کیش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.