رونمایی از سه سامانه جدید در کیش با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از سه سامانه جدید با هدف تقویت زیر ساخت های شهر هوشمند در کیش رونمایی كرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر چهارشنبه در نخستین روز از سفر ۲ روزه خود به جزیره کیش از سه سامانه "کیش هوشمند، جامع حقوقی و اطلاعات جغرافیایی " كه با هدف توسعه زيرساخت هاي ايجاد شهر هوشمند دركيش طراحي شده ، رونمایی کرد.

بر اساس اين گزارش سامانه کیش هوشمند خود شامل سه زیر سامانه حساب کاربری کیش (Kish Account) با آدرس اینترنتی my.kish.ir، زیرسامانه تجمیع اطلاعات و گزارش گیری با آدرس اینترنتی data.kish.ir و زیرسامانه تحلیل و داشبوردهای مدیریتی با آدرس اینترنتی bi.kish.ir است.

به گفته امیر سوداگران مدیر عامل فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش این سامانه جامع برای ارتباط و تجمیع اطلاعات سامانه های کابردی سازمان و شرکت ها و مؤسسات تابعه ایجاد شده است و خدمات گسترده و متنوع در سطوح کاربری مختلف به مدیران، کارکنان، فعالان اقتصادی و ساکنان کیش ارائه می کند.

خدمات ارائه شده در این سامانه ها مربوط به زیرمجموعه های سازمان منطقه آزاد شامل فرودگاه ، بندر ، کیش ایر، بیمارستان، تله کیش و بخش های مختلفی چون مراکز اقامتی، ساکنان ، اتباع خارجی، کارفرمایان، کارگران، آرد و نان، حمل و نقل عمومی، خورو، املاک، شرکت ها، فعالیت اقتصادی، صنایع، گمرک، استاندارد، سرمایه گذاری، بانک و مؤسسات اعتباری، بیمارستان است.

سامانه جامع حقوقی که با آدرس اینترنتی hoghoghi.kish.ir رونمایی شد نیز دارای زیرسامانه دعاوی یک هزار و ۸۵۷ پرونده الکترونیکی، زیرسامانه نقل و انتقالات ۲۳ هزار و ۷۱۱ پرونده الکترونیکی و زیرسامانه قراردادهای سازمان منطقه آزاد و شرکت های تابعه است.

در این سامانه جامع، حدود یک میلیون برگ سند حقوقی الکترونیکی شده و اطلاعات آن جمع آوری شده و تمام فرآیندهای کاری و نیازهای کاربری مربوط به پرونده های دعاوی، نقل و انتقال املاک و مستغلات و قراردادهای سازمان طراحی و پیاده سازی شده است به گونه ای که کارکنان برای انجام فرآیندهای کاری نیاز به مراجعه به پرونده فیزیکی نداشته و متقاضیان نیز برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری به سازمان ندارند.

بنا بر اعلام مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی نیز دارای ۲ زیرسامانه شامل زیرساخت داده مکانی (SDI) و زیرسامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) است.

در این سامانه جامع، اطلاعات جغرافیایی و لایه های مکانی مربوط به قطعات ملکی (همراه با تصویر هشت هزار و ۳۵۷ قرارداد)، معابر شهری، حریم ساحلی، بلوک طرح جامع، منطقه بندی اقتصادی، صنوف خدماتی، دکل های مخابراتی تجمیعی و شبکه زیرساخت فیبرنوری فراهم شده است.

در سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی علاوه بر کاربری درون سازمانی، امکان طبقه بندی اطلاعات و ارائه دسترسی به کاربران برون سازمان از طریق وب و ارایه سرویس های مکان محور به سامانه ها و اپلیکیشن های درون و برون سازمانی وجود دارد.