دلنوشته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و راهکارهای تاثیر گذاری بیشتر جزیره کیش در زمینه ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش توجه به کتاب و کتابخوانی در بین نسل جوان را از مهم ترین راهکارهای تقویت تاثیر گذاری جزیره کیش در ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، جعفر آهنگران رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان در نوشته ای صمیمی خطاب به ساکنان خونگرم کیش توجه به کتاب و کتابخوانی را مهم ترین راهکار ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی عنوان کرده است.

متن کامل دلنوشته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به این شرح است:

با درود؛

دیشب پس از ادای فریضه مغرب در مسجد پر برکت حضرت زینب که سرشار است از حضور سیدین عزیز و گوش سپردن به مشکلات بندگان خوب خدا؛ بنا بر پیشنهاد دوست و همکار همراهم پورعلی سری زدیم به دفتر فرهنگی خط سوم ایاز دوست داشتنی؛ برای یک معلم چه جایی بهتر از کتاب سرا؛ با ورودم به این سرای که باید از آن به سرای امید یاد کنم غرق در فضای کتاب شدم ... از هنر گفتیم؛ از نویسندگان و فرهنگ سازان؛ ... از قرآن و حافظ و خیام سخن به میان آمد..‌‌ ... گفتیم چه کنیم تا جزیره بهتر و بیشتر بتواند تاثیرگذار شود در فرهنگ ایرانی - اسلامی؛ همین کارها که به نظرمان کوچک می‌آید اگر پیوسته باشد خود  جریانی می شود جریان ساز؛ از هر دری سخن گفتیم؛ قرار شد با کمک و استفاده از یاری و تجربه جالب خانه اندیشمندان علوم انسانی برای شب های دهه اول محرم سلسله نشست های شناخت عاشورا استفاده شود؛ ... لذت بردم که همین کتاب سرای کوچک جوانانی را به سمت و سوی کتاب و خواندن می کشاند، در دنیایی از شبکه های اجتماعی که بیش از گذشته ما را دچار فرهنگ سه خطی کرده است؛ حوصله ای باقی نگذاشته برای اندیشیدن؛ شوق نشست به گونه ای بود که نمیخواستم زمان بگذرد  ولی گذشت و ناگزیر باید بر می گشتیم به هنگام خروج از این خانه فرهنگی؛ دیده ام منور شد به تصویری از دستخط زنده یاد استاد مجتبی مینوی استاد کم نظیر ادب کهن ایران زمین( ۱۳۵۵- ۱۲۸۲)  که حیف ام آمد در پایان یادداشتم شما را از این حکمت و آموزه ی جاودانه محروم کنم؛

" اگر به اندازه ی بال پشه ای به تمدن و فرهنگ ایران خدمت کرده باشم زندگانی من بیهوده نبوده است"

شاد باشید و نیک فرجام....