ایجاد مرکز مالی آفشورو بورس بین الملل راهکاررونق همه جانبه کیش

ایجاد مرکز مالی آفشور،اجرای طرح جامع توسعه هندورابی و تاسیس هلدینگ مالی چند رشته ای برای اتصال به بازار سرمایه از جمله برنامه های محوری سازمان منطقه آزادکیش در 5 سال آینده است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی درمراسم معارفه جعفرآهنگران مدیرعامل این سازمان که صبح امروز پنجشنبه 2اردیبهشت با حضور حمید رضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد، با اشاره به نقدینگی  2تا3هزارمیلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد کیش و آمادگی برای اجرای طرح های عمرانی درمنطقه گفت: تلاش گسترده سازمان برای تامین منابع مالی به روشهای نوین و سرمایه گذاری درطرح های مختلف تاکنون8500 میلیارد تومان ارزش افزوده برای سازمان به همراه داشته است که این دستاورد ارزشمندی در مسیر توسعه کیش است.  

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزادکیش، درخصوص برنامه های 5ساله این سازمان اظهار داشت: چنانچه با انعقاد قراردادهای بین المللی منطبق با منافع ملی زمینه ایجاد یک مرکز مالی آفشور درمنطقه فراهم شود مقدمات لازم ایجاد شده تا با تاسیس و راه اندازی بورس بین الملل شاهد تحول بزرگی در عرصه مبادلات تجاری و معاملات ارزی درجزیره کیش باشیم.

وی افزود: با ایجاد یکی مرکز مالی آفشور و بورس بین الملل ، علاوه بر انجام مبادلات ارزی و معاملات بین المللی ،امکان عرضه وفروش محصولات پتروشیمی و نفت و گاز منطقه در بورس های مطرح جهان فراهم می شود .

به گفته آخوندی ، تامین مالی طرح های مختلف گردشگری و تجاری ،ارائه سهام شرکتهای داخلی در بورس های بین المللی و برقراری ارتباطات گسترده مالی بامراکز مطرح پولی دنیا از دیگرمزیت های راه اندازی بورس بین المللی درکیش است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از ثبت شرکت سرمایه گذاری و توسعه هندورابی با سرمایه اولیه 5 هزارمیلیاردتومان و مشارکت چندشرکت توانمند و بانک های عامل خبر داد و اظهار داشت: طرح جامع هندورابی با همکاری مشاوران مجرب و رویکرد گردشگری تهیه شده واجرایی شدن آن ، ضمن افزایش جذب سرمایه گذاری سبب رونق اقتصادی منطقه و کشورمی شود.

تاسیس هلدینگ مالی چند رشته ای برای اتصال به بازار سرمایه سومین برنامه ای بودکه معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کردو گفت: تاسیس یک شرکت سهامی عام به عنوان نهاد مالی چند رشته ای علاوه بر اینکه زمینه عرضه سهام شرکت های منطقه دربورس و تعیین ارزش فعلی دارایی آنها را فراهم می کند ، این امکان را ایجاد می کند تا باعرضه تنها 10 درصد از سهام شرکت ها دربورس از کل سرمایه آنها در زمینه تامین منابع مالی طرح های توسعه ای استفاده کنیم . ضمن اینکه مدیریتو نظارت بر سرمایه نیز در اختیار شرکت خواهدبود.

آخوندی افزود:  با تاسیس این هلدینگ می توانیم سهام آن را به کارکنان سازمان ها و شرکت های تابعه نیزاختصاص دارد تا از سودآن منتفع شوند.

خریداری بخشی از سهام شرکت آب و برق کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تقویت زیر ساخت های بخش انرژی و رفع مشکلات ساکنان ازدیگرمواردی بودکه معاون توسعه مدیریت سازمان عنوان و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح مشکلات آب و برق ساکنان و گردشگران جزیره کیش برای همیشه برطرف شود.