آبرسانی به روستای باغو در کیش

آب شرب ساکنان روستای باغو پس از اجرای ۱۳۰۰ متر خط لوله تامین شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این، روستا دارای پانزده خانوار ، دو واحد گردشگری و یک واحد صنعتی روستایی فعال است. علاوه بر آن یک سرویس بهداشتی ۶ چشمه نیز. پیشتر در روستا تعبیه شده است.

با توجه به اینکه آب شرب ساکنان روستا تا کنون با تانکر حمل، ذخیره سازی تامین می شده و فاصله مکانی، تامین دائمی و مستمر آب بهداشتی را با مشکلات متعدد روبرو کرده بود، اجرای پروژه ۱۳۰۰ متر خط لوله ۴ اینچ شامل حفاری کانال، لوله گذاری، اتصالات، ساخت حوضچه های بازدید و نصب شیر آلات و تجهیزات اندازه گیری با مبلغی بالغ بر 10میلیارد ریال در دستور  کارشرکت عمران و آب و خدمات شهری قرار گرفتکه توسط شرکت آب و نیروی ماهتاب اجرا شد.

برخلاف مشکلات ایجاد شده با شیوع ویروس کرونا این طرح از ابتدای اسفند ۹۸ آغاز شد و عملیات اصلی آن تا پایان تیر ۹۹ به اتمام رسید و پس از پایان عملیات لوله کشی و نصب وسایل اندازه گیری، اکنون جریان آب بهداشتی به روستای باغو برقرار شده است.

گفتنی است در اجرای این پروژه تصمیمات به موقع و شایسته مهندس مقدس‌زاده مدیرعامل پیشین شرکت عمران، آب و خدمات، همت و همکاری معاون عمرانی این شرکت مهندس صفایی و در ادامه همراهی مهندس طیبی مدیرعامل جدید شرکت،نقش بسزایی در تکمیل کار ایفا کرده است.

خرید لوله اصلی بطول ۱۳۰۰ متر، خرید و نصب شبکه داخلی روستا، همکاری در صدور سریع مجوزهای حفاری این پروژه مردمی و موثر از جمله اقدامات شرکت عمران، آب و خدمات بوده و شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش نیز در راستای ایفای وظایف اجتماعی در محدوده جغرافیای جزیره و کمک رسانی و مساعدت به جامعه روستایی کیش، حفاری کانال اصلی بطول ۱۳۰۰ متر، نصب لوله اصلی و اجرای اتصالات ،احداث دریچه ها و حوضچه ها، راه اندازی و نصب وسایل اندازه گیری، برقراری انشعابات به منازل روستایی بصورت رایگان و بدون دریافت حق انشعاب را تقبل کرد.