در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر کیش مطرح شد؛

کیش می تواند موتور محرک توسعه در ابعاد ملی و بین المللی باشد

سعید پور علی؛ کیش با تکیه بر تاریخ و اصالت فرهنگی ایران بزرگ، می تواند نقش ملی و بین المللی در گشودن عرصه" گفتگو"، "صلح" و " دوستی" ایفا کند و موتور محرک جریان های توسعه ای در ابعاد ملی و فراملی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین اختتامیه فیلم های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کیش شامگاه 24 بهمن 98 با اکران فیلم شنای پروانه، فیلم برگزیده جشنواره سی و هشتم بر پرده نقره ای در جزیره کیش برگزار شد.

سعید پورعلی، در این آیین که با حضور رسول صدرعاملی، محمدکارت، جواد عزتی، مه لقا باقری، آبان عسکری و سامان لطفیان از عوامل فیلم شنای پروانه برگزار شد با گرامی داشت دهه مبارک فجر و گرامی داشت چهلمین روز از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی همانند حیات پربرکتش برای ایران اسلامی عزت و عظمتی دوباره آفرید.

وی با بیان اینکه اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش همزمان با پایتخت و دیگر شهرهای کشورمان به منزل و مقصود آخر رسید افزود: در کنار این ساحل امن و زیبا، سینمای نجیب و فاخرمان میزبان مان بود و امواج سینمای ایران با عبور از نیلی زیباترین دریا به قلب و روح مان قدم نهاد


جهان امروز، جهان "گفت و گو" است

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه سینما و هنر با خود گفت و گو را به ارمغان آورد ابراز کرد: جهان امروز، جهان گفتن و شنیدن است و مردم نیازمند گفت و گو هستند همچنان که دولت ها و حکومت ها.
وی با اشاره به اینکه گفت و گو معجزه ای است که با خود امید می آورد افزود: جهان بی امید، جهان خموده، خفته و مرده ای است.

پورعلی با بیان اینکه در جهانی که هر روز به واسطه توسعه ابزارهای ارتباطی کوچک تر می شود اگر نیازمند پیشرفت، توسعه، عدالت و امنیت هستیم باید به زبان جهانی بتوانیم سخن بگوئیم و فرهنگ ایرانی اسلامی خود را عرضه کنیم تاکید کرد: چه زبانی بهتر از فرهنگ و چه ابزارهایی بهتر از سینما می تواند این توسعه و پیشرفت را ایجاد ومنتقل کند.

وی افزود: ایران بزرگ با تکیه بر اصالت های فرهنگی و تنوع دینی، قومی و زبانی خود، می تواند همچون سیمرغ اسطوره به دور از هر گونه تعصب های کور وجاهلی برآمده از ایدئولوژی، قومیت، نژاد و زبان، جهان امروز را به گفت وگو در دردرون و بیرون دعوت کند و جان دوباره و چند باره به این نیاز امروز بشربدمد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کیش این کهن دیار با نقش ملی و بین المللی خود در عرصه فرهنگ و هنر، پایتخت صلح ودوستی، تعامل و ارزشهای عام بشری است. کیش، این ایران کوجک با اتکاء به تاریخ و اصلت فرهنگی ایران بزرگ، می تواند و بایسته است که نقش ملی و بین المللی خود را در گشودن عرصه" گفت و گو"، " صلح"، " دوستی" ایفا کند.

وی افزود: بستر این نقش آفرنی در حوزه" فرهنگ"، در کنار " گردشگری" و " اقتصاد" فراهم است و کیش می تواند موتور محرک جریان های توسعه ای در ابعاد ملی و بین المللی باشد و این چشم اندازی است در دسترس.
پورعلی با تقدیراز حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از برگزار کنندگان، حامیان مالی، عوامل اجرایی و تمامی دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش قدردانی و خاطر نشان کرد: امیدوارم نقس گرم فرهنگ دوستان و فرهنگ وران این دردانه رویدادهای بزرگتری را رقم بزنند.


*کیش پیشانی فرهنگی ایران*

رسول صدرعاملی، تهیه کننده فیلم شنای پروانه نیز در این آیین با اشاره به اینکه در دوره ای کیش به عنوان پیشانی فرهنگی ایران مطرح بود اما این ویژگی مدت ها تا همین چند سال پیش رنگ باخته بود افزود: امیدواریم در این دوره و با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش باردیگر کیش به عنوان پیشانی فرهنگی ایران مطرح شود و چشم ایران در حوزه های فرهنگی، هنری و تئاتر وهمه رخدادهای فرهنگی و هنری به جزیره کیش باشد و کیش در کنار حوزه های اقتصادی باید جزیره درخشان فرهنگی و هنری باشد.

جواد عزتی، بازیگر این فیلم که در این دوره از جشنواره در 5 فیلم آتابای، شنای پروانه، دوزیست، مغز استخوان و خورشید هنرنمایی کرده است نیز با ابراز خرسندی از حضور در این آیین از استقبال کیشوندان از حوزه سینما و اکران فیلم های جشنواره در جزیره کیش با وجود فاصله طولانی از پایتخت ابراز خرسندی کرد.
محمد کارت، کارگردان شنای پروانه نیز با بیان اینکه کیش همیشه حال خوبی به میهمانان خود منتقل می کند ساخت این فیلم را از انتخاب یک راه طولانی برشمرد و افزود: هر زمان به دنبال سوژه ای برای ساخت فیلم می گردم به مسائلی فکر می کنم که مبتلا به روز بوده و مردم با آن ارتباط برقرار می کنند هستم.
وی با تاکید بر اهمیت یک انتخاب خوب در خصوص بازیگران فیلم خود افزود: سعی کردم در ساخت این فیلم افرادی را انتخاب کنم که از سینما شناخت کافی یداشته باشند و فکر می کنم انتخاب های صورت گرفته در کمترین زمانی که وجود داشت بهترین گزینه ها برای این فیلم بودند.

جشنواره فیلم فجر کیش با اکران 13فیلم منتخب در مدت 9 شب اکران شاهد استقبال بیش از 12 هزار تماشا گر بود.