به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست نمایندگانی از شرکت های سرمایه گذاری و توسعه کیش، عمران آب و خدمات،بنادر و فرودگاه های کیش، کیش ایر، تله کیش، بیمارستان، معاونت گردشگری و موسسه ورزش و تفریحات سالم با حضور محمد پور سینا رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد نوروزی، راهکارهای چگونگی ارائه اطلاعات مفید و به موقع به گردشگران را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد نوروزی در این جلسه خواستار هماهنگی هرچه بیشتر تمامی حوزه های ذیربط ستاد، برای تهیه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی مورد نیاز گردشگران، با هماهنگی دبیر ستاد نوروزی شد و افزود: همکاری همه جانبه تمامی حوزه ها در بخش اطلاع رسانی، نوروزی پر بار را به دنبال خواهد داشت.
محمد پور سینا در این جلسه بر لزوم آگاهی رسانی دقیق و صحیح به گردشگران در خصوص قوانین و مقررات حاکم بر فضای شهری و گردشگری کیش،اعلام نکات حائز اهمیت در رابطه با مسایل بهداشتی، معرفی مراکز گردشگری و مسائل زیست محیطی، قوانین و مقررات مسافرت دریایی و هوایی به جزیره مسائل و قوانین گمرکی، ضوابط رانندگی موجود در جزیره کیش تاکید کرد.
محمد پور سینا همچنین تهیه گزارشات مستند و مصور از کلیه مراحل فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، تهیه گزارشات مسافر و مستند از وضعیت گردشگران نوروزی در بنادر مجاور جزیره کیش نظیر بندرآفتاب بندر چارک و غیره را به منظور بررسی بیشتر و انجام به موقع اقدامات لازم موثر بر شمرد.
توزیع بسته های اطلاع رسانی از طریق استقرار کیوسک در مبادی ورودی و سطح جزیره کیش به منظور راهنمایی مسافران و گردشگران، ارتباط و هماهنگی با صدا و سیمای مرکز کیش و سایر شبکهها و رسانههای عمومی طرف همکاری، انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، پیگیری توسعه و تقویت خطوط ارتباط تلفن همراه از طریق اداره مخابرات و تهیه گزارش عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است مقرر شد تا فرا رسیدن نوروز اینگونه جلسات به صورت یک بار در هفته با حضور نمایندگان دیگر بخش ها برگزار شود.