اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: بررسی های نقشه های هواشناسی استان هرمزگان بیانگر تاثیر سامانه ناپایدار  بارشی در استان هرمزگان است که از یکشنبه 24 آذر تا پنجشنبه 28 آذر ادامه خواهد داشت.

این ناپایداری ها از یکشنبه با افزایش ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده در مناطق غربی استان آغاز می شود، دوشنبه نیز از ساعات ظهرشاهد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس خواهیم بود و از ساعات بعد ازظهر و شب به تدریج سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز با وزش باد شدید جنوب شرقی (45 کیلومتر در ساعت)و مواج شدن دریا تا 180 سانتیمتر همراه خواهد بود.

همچنین سه شنبه در نیمه شرقی استان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا(180 سانتیمتر) را شاهد خواهیم بود.

چهارشنبه نیز ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق در نیمه شرقی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی ، مواج شدن دریا تا 150 سانتیمتر و کاهش ابرناکی از مناطق غربی بروز می کند.

پنجشنبه مناطق شرقی استان با بارش پراکنده، به تدریج از ساعات بعدازظهر خروج سامانه بارشی،تداوم وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج بود دریا تا ارتفاع موج 150 سانتیمتر همراه خواهد بود.

احتمال بارش تگرگ،آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان اثرات مخاطره ای این رویداد بارشی می باشد.

با توجه به احتمال اختلال در تردد های دریایی با وقوع تندباد و طوفان تندری و وزش باد شدید شمال غربی ، پیشنهاد می شود شناورها و فعالان حوزه دریا تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.