به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش جلسه ای با حضور مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان،مدیران و مسئولان این حوزه و روسای جوامع هتلداری، پذیرایی و بازاریان کیش و عباس مهدوی مهر مدیر کل بازرگانی صدا و سیما برای هماهنگی و برنامه ریزی ، سیاست گذاری و انجام تبلیغات گسترده در جهت توسعه صنعت گردشگری کیش چهارشنبه 23 مرداد در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
چالش های پیش روی هتل داران و بازاریان،استیجاری بودن مراکز پذیرایی،آماده سازی یا اصلاح برخی زیرساخت های پذیرش گردشگر،هدف گذاری های صحیح و به موقع،مدیریت اقتصادی کارشناسی طرح های ارائه شده قبل از اجرا،آسیب شناسی در حوزه گردشگری،شناخت سلایق و خواسته گردشگر،کاهش هزینه های حمل و نقل هوایی به عنوان مهمترین بحث در صنعت گردشگری، ایجاد جذابیت هایی نوین ، حل و فصل عدم هماهنگی بین جوامع و طراحی پلتفورم گردشگری و تدوین تفاهم نامه ایجاد نرم افزار بسته های گردشگری بین سازمان منطقه آزاد کیش و بخش بازرگانی سازمان صدا و سیما ازجمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.
مهدوی مهر بابیان اینکه طراحی این نرم افزار و تبلیغات، یک ضلع از اضلاع مثلث توسعه گردشگری است گفت: سازمان منطقه آزاد کیش و جوامع نیز باید با سیاست گذاری ها و اتخاذ تدابیر لازم قیمت گذاری هتل ها وحمل و نقل هوایی را به گونه ای مدیریت کنند که جذب گردشگر افزایش یابد.
وی افزود جزیره کیش بهترین پایلوت اجرای این طرح است و توسعه و موفقیت در این راه، با ایجاد منافع مشترک امکان پذیر است.
مهدوی مهر افزود: جوامع هتل داران، پذیرایی و بازاریان باید هر یک جداگانه و در جلساتی تخصصی مسائل، چالش ها و موضوعات مربوط به حوزه خود را با مسئولان سازمان مطرح کرده و در نهایت با ایجاد هماهنگی بین همه جوامع به تصمیمی واحد دست یابند.
وی افزود: پس از تصمیم گیری نهایی توان خود را در راستای ایجاد بستر های مناسب و پاسخگویی به نیاز گردشگر برای رسیدن به هدف مشترک که رونق صنعت گردشگری است به کار گیرند.
مدیر کل بازرگانی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: عدم هماهنگی جوامع و قرار نگرفتن در زنجیره گردشگری موجب ایجاد مشکلات در این صنعت و به دنبال آن مشکلات اقتصادی می شود.
مهدوی مهر با بیان اینکه هدف از امضا این تفاهم نامه کاهش قیمت تمام شده بسته های گردشگری و افزایش مسافر و گردشگر ورودی به کیش است گفت:در صورت توافق با سازمان و امضا تفاهمنامه که کاهش قیمت حمل و نقل و بر مبنای آن کاهش قیمت هتل را به دنبال دارد، با ایجاد بسته های گردشگری در این طرح می توانیم ظرفیت و گردشگرسالیانه را از یک میلیون و 800 هزار گردشگر به 3 میلیون نفر افزایش دهیم.
در پایان مقرر شد پس از برگزاری نشست های تخصصی با هر یک از جوامع نتیجه به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شده و پلتفورم طراحی شود تا بسته های گردشگری و تبلیغاتی در دسترس گردشگران قرار گیرد.