به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، امیر ترکاشوند مدیر حمل و نقل عمومی کیش با اشاره به دریافت چند شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در زمینه نظافت داخلی خودرو، برخورد راننده و دریافت کرایه اضافی از اعمال نظارت بیشتر بر چگونگی ارائه خدمات تاکسی ها و مینی بوس ها و تمدید مجوز فعالیت رانندگان خبر داد.
ترکاشوند با اعلام اینکه در روزهای اخیر از فعالیت یکی از رانندگان فاقد صلاحیت جلوگیری شده است گفت: این راننده که فاقد کارت تردد بوده و با سوء استفاده از کارت تردد راننده دیگری فعالیت می کرد شناسایی و با هماهنگی و بررسی ناظران حمل و نقل و پلیس راهور، خودروی راننده خاطی به پارکینگ منتقل شد.
وی نظارت و مسئولیت پذیری مدیران آژانس های تاکسی و مینی بوس رانی و همکاری بیشتر با مدیریت حمل و نقل عمومی کیش را در ارتقاء سطح خدمات و کاهش تخلفات ضروری دانست.
ترکاشوند با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک دو مرکز نظارت حمل و نقل عمومی در مناطق پر تردد و سیاحتی کیش ایجاد می شود افزود: این پایگاه ها برای ارتباط بیشتر ساکنان کیش و گردشگران با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش ایجاد می شود و مراجعه کنندگان می توانند از طریق این پایگاه ها برای یافتن اشیاء گمشده در تاکسی ها و مینی بوس ها اقدام کرده و همچنین پیشنهادات و یا انتقادات خود را مطرح کنند.
امیر ترکاشوند همچنین از ایجاد تاکسی اینترنتی در کیش خبر داد و با اشاره به تجربه موفق تاکسی های اینترنتی در شهرهای پر تردد و گردشگری و نظم و انضباط بیشتر در جابجایی مسافران گفت: در راستای استاندارد سازی حمل و نقل عمومی و رفاه بیشتر گردشگران و ساکنان، راه اندازی تاکسی اینترنتی در دستور کار قرار گرفته و مقدمات آن فراهم شده است.
مدیر حمل و نقل عمومی کیش با اشاره به آغاز بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش از پنجشنبه 20 تیر تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی کیش که اولین تصویر سازان جزیره زیبای کیش در ذهن گردشگران در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه هستند باید در زمان جشنواره با کیفیت شایسته تری به مسافران خدمات رسانی کنند تا خاطره زیبایی از سفر به کیش در اذهان گردشگران ماندگار شود.
به گفته مدیر حمل و نقل عمومی کیش در جشنواره تابستانی تعداد 79 دستگاه مینی بوس، 128 تاکسی خطی و 559 تاکسی تلفنی به گردشگران، خدمات رسانی می کنند. همچنین علاوه بر افزایش نظارت و بازرسی وضعیت ظاهری وسایل حمل و نقل عمومی، مدیران آژانس ها و یا نمایندگان شرکت ها تا پایان برنامه جشنواره برای نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان، هر شب و به طور متناوب مقابل تالار شهر مستقر خواهند بود.گشت های شیفت شب نیز سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی را کنترل و نظارت می کنند.
شایان ذکر است، ساکنان و گردشگران کیش می توانند از طریق سامانه 141 و یا تماس با شماره تلفن های 44423413-076 و 44420086-076 انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش مطرح کنند.