به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه کمیته بحران با حضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مصطفی خانزادی رییس کمیته بحران و اعضای این کمیته که نمایندگان معاونت ها وشرکت های تابعه سازمان، ادارت ونهادها و نیروهای نظامی وانتظامی کیش هستند پنج شنبه 6 دی برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با تاکید براهمیت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران گفت: وظیفه سنگینی بر عهده ما است و توقعی که هموطنانمان از ما دارند این است که مقدمات بسیار خوبی فراهم کنیم نیازها را بدانیم و با ارائه خدمات با کیفیت سفری خوب وبا آرامش را برای هموطنانمان درجزیره کیش رقم بزنیم.
وی افزود: همه ما در کنار هم و با استفاده از تجربیات مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادها وارگان ها ، برخی اتفاقات را باید به گونه ای پیش بینی کنیم که در زمان بحران بدانیم چه کاری باید انجام شود زیرا ارائه خدمات و امکانات مناسب حق مردم و وظیفه ما است. رخداد های نا مطلوب توجیهی ندارند تلاش کنیم آماده هر شرایطی باشیم و از حوادث ناگوار جلو گیری کنیم.
دکتر مظفری گفت: نکته قابل ملاحظه این است که حجم مسافران در جزیره کیش با سرزمین اصلی قابل مقایسه نیست اما شرایط جزیره کیش شرایطی خاصی است به همین دلیل باید آمادگی کامل برای مواجهه با بحران و ارائه خدمات با کیفیت را داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه بر زیبا سازی شهر با همکاری بخش خصوصی به ویژه در مبادی ورودی تاکید کرد و افزود:اقدام در حوزه زیبا سازی شهری هزینه محسوب نمی شود و یک ضرورت و سرمایه گذاری برای جذب گردشگر است. وظیفه ما این است که بهتر از سال های قبل و با استفاده از استاندارد های جهانی و بین المللی درتعامل با افراد با تجربه وبا برگزاری جلسات جدی در حوزه زیبا سازی و عمران شهری ، کیش را متحول کنیم. همچنین با توجه به اینکه ما متولی هستیم باید به بهترین شکل ممکن در رفتار و برخورد میزبانی کنیم و برخورد شایسته با گردشگران وشهرو ندان را به همه مجموعه ها وکارکنانمان آموزش دهیم.
دکتر مظفری همچنین خواستار ایجاد مکانیزم فعال نظر سنجی عملیاتی برای کل سال به ویژه ایام نوروز شد و گفت: در بین گردشگران کیش افرادی هستند که دانش ، تجربه و حساسیت های خاصی دارند ،علاقه مند به کشور و توسعه آن هستند ، بار مشورتی خوبی برای ما دارند و حتما از نقطه نظرات آنها با ابزاری مثل نظرسنجی استفاده می کنیم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر استفاده از اپلیکیشن هایی بدون واسطه که گردشگران بتوانند در خصوص برنامه های نوروزی و امکانات ، زمان برنامه ها ، تغییرات زمانی در اجرای یک برنامه و اطلاعات رزرو آگاه شوند گفت: در کیش باید کار هایی انجام شود که تفاوت میان جزیره و سرزمین اصلی کاملا مشهود باشد و با شناسایی جامعه هدف، اطلاع رسانی و دسترسی به اطلاعات وخدمات از بسترهای الکترونیکی باید صحیح و کامل باشد.
وی درپایان گفت: در خصوص اسکان مسافران و گردشگران نیز باید تلاش کنیم با رعایت حداقل ها باعث رضایتمندی گردشگران باشیم تا از سفر به کیش خاطره ای خوب داشته باشند.
رییس کمیته بحران کیش نیز دراین نشست با تاکید برلزوم آمادگی همه بخش ها برای مواجهه با شرایط بحرانی وحوادث گفت: در حوزه اسکان نوروزی برای مواقع عادی وبحرانی باید تمهیداتی پیش بینی شود. همچنین در خصوص تردد خودروها درمواقع بحران وشلوغی باید طرح ترافیکی تهیه واجرا شود.
گفتنی است دراین جلسه هریک از اعضا گزارشی از اقدامات و مشکلات حوزه کاری خود را درخصوص مواجهه با بحران و تمهیدات لازم برای ایام نوروز مطرح کردند.