جزیره کیش پیشگام در تسهیل تبادلات ارزی

تجار و بازرگانان کیش می توانند در 210 کشور دنیا مبادلات مالی بین المللی انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین افتتاح دفتر شرکت ویژن کارت ایرانیان جزیره کیش که عصر پنج شنبه 4 مرداد با حضور مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، جمعی از مدیران اقتصادی سازمان و روسا و نمایندگان جوامع و اصناف و مسئولان شرکت ویژن کارت ایرانیان برگزار شد عباس نوربخش با اشاره به فعالیت دفتر ویژنکارت به صورت محدود طی سه سال گذشته گفت: تسهیل مبادلات یکی از وظایف تعریف شده برای مناطق آزاد از بدو فعالیت بوده است به ویژه در شرایط تحریم این مناطق باید بتوانند محلی برای تسهیل تبادلات کشور باشند. با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری شرکت هواپیمایی کیش این شرکت با امکانات ویژه تر و خدمات دهی گسترده تر در زمینه مبادلات ارزی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل حوزه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: این اقدام اتفاق بزرگی برای تسهیل امور است تا با کاهش هزینه های مبادله و انتقال ارز، فعالان اقتصادی امور بازرگانی و تجاری خود را به سهولت انجام دهند.

وی در ادامه افزود: این دفتر با صدور  کارت هاي اعتباري که دارای درجه بندی است و در بیش از 200 کشور قابلیت استفاده دارد به دو صورت اینترنتی و از طریق دستگاههای ATM  به تجار و بازرگانان خدمات دهی می کند.

مدیرکل حوزه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه مناطق آزاد دیگر نیز علاقمند به اجرای این طرح  در منطقه خود هستند تشریح کرد: با توجه به اینکه مجوز های قانونی لازم اخذ و با بانک های خارجی برای اعتبار بخشی به این کارت ها مشاركت هاي مربوطه انجام شده تجاری که مورد تایید سازمان منطقه آزاد کیش باشند تا سقف یکصد هزار دلار امکان مبادله ارز از طریق این کارت ها را  دارند.

ذوالفقاری مدیرعامل شرکت ویژن کارت ایرانیان نیز در این مراسم گفت: در این طرح تجار مورد تایید سازمان منطقه آزاد کیش می توانند تا سقف یکصد هزار دلار از طریق این کارت ها در 210 کشور ارتباطات مالی بین المللی داشته باشند.

وی  افزود: این کارت ها پس از برجام وارد کشور شده و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت هواپیمایی کیش به تجار و بازرگانان جزيره خدمات مالی بین المللی ارائه می دهد. در مرحله بعدی خدمات این کارت ها را به سایر مناطق آزاد کشور نیز توسعه می دهیم و تجار و مسافران می توانند برای امور تجاری و مسافرتی خود از این کارت ها استفاده کنند.

ذوالفقاری گفت: این شرکت با هدف تسهیل امور در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و بر اساس قوانین بین المللی مناطق آزاد با بانک های اروپایی و آسیای میانه فعالیت می کند و در حال حاضر با چندین بانک و موسسه مالی طرف قرار داد است.